ساکنان اردوگاه یرموک در سوریه از فاجعه انسانی در این منطقه خبر می دهند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ هر ساعت که می گذرد فاجعه انسانی در اردوگاه آوارگان یرموک در سوریه بدتر می شود. شبکه نظامیانی که اردوگاه را در اشغال کرده اند ماههاست مانع ورود کمکهای غذایی و دارویی برای مردم می شوند. در نتیجه گرسنگی و نبود دارو و درمان شمار زیادی از غیرنظامیان در اردوگاه یرموک جان خود را از دست داده اند. برخی از مردم از شدت گرسنگی علف و حیوانات ولگرد نظیر سگها را می کشند و می خورند.

نجاح ابراهیم از ساکنان یرموک گفت : پسر من و دوستانش از شدت گرسنگی مجبور شدند سگی را بکشند و گوشت آن را بخورند. البته پسر من نتوانست خیلی از گوشت سگ بخورد و ترجیح می داد به جای آن علف بخورد. ما صلح می خواهیم. 

غیرنظامیان یرموک ماجراهای خیلی دردناکی برای گفتن دارند. مردم یرموک می گویند شبه نظامیان آب و غذای کافی در اختیار داشتند اما به آنها نمی دادند.
 
محمد یاسین از ساکنان یرموک گفت : شبه نظامیان انواع مواد غذایی در اختیار داشتند و همه چیز را می خوردند. آنها همه مغازه ها را غارت کرده و همه مواد غذایی را برای خود نگه داشته بودند. دیروز پانزده نفر بر اثر گرسنگی مردند. 

بالاخره پس از چندین تلاش ناموفق، گروههای فلسطینی در سوریه توانستند با هماهنگی برخی از شبه نظامیان بخشی از کمکهای سازمان ملل متحد را به غیرنظامیان داخل اردوگاه برسانند. مردم می گویند غذاهای توزیع شده در مقایسه با شمار نیازمندان اصلا کافی نبوده است زیرا هزاران نفر در داخل اردوگاه گرفتار شده اند. 

انور رجا سخنگوی یکی از گروههای فلسطینی گفت : با همه خطرات ما تلاش می کنیم هر چه از دستمان بر می آید به نیازمندان غذا برسانیم. حتی اگر کشته شویم امدادرسانی را رها نمی کنیم. اردوگاه در محاصره و اشغال است و باید آن را آزاد کنیم. 

به گفته گروههای فلسطینی ، دولت سوریه تسهیلات لازم را برای روند امدادرسانی فراهم کرده است. یرموک بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در سوریه است. گروههای فلسطینی همچنان به تلاش خود برای پاکسازی این اردوگاه از وجود جنگجویان خارجی ادامه می دهند. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار