بحران سیاسی تایلند در آستانه برگزاری انتخابات سراسری، بر صنعت گردشگری این کشور اثر منفی گذاشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی سی تی وی، نگرانی درباره صنعت گردشگری تایلند با توجه به فرارسیدن سال نو چینی که معمولاً با سفر گردشگران به این کشور همراه است، بیشتر خودنمایی می کند.

بر این اساس، هفت درصد از کل تولید ناخالص داخلی تایلند، از محل گردشگری تأمین می شود و کارشناسان نیز از احتمال کاهش پنجاه درصدی درآمد گردشگری این کشور در ماه ژانویه خبر می دهند.

حدود 45 کشور دنیا نیز به شهروندان خود درباره سفر به تایلند و بالاخص شهر بانکوک هشدار داده اند. در این میان، هتل های بانکوک بیش از همه ضرردهی داشته اند و حدود 70 تا 75 از اتاق های آنها خالی است.

در این میان، شمار گردشگران چینی که در مجموع یک پنجم کل گردشگران خارجی در تایلند را تشکیل می دهند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سال گذشته شمار گردشگران چینی که به تایلند سفر می کنند، شصت و نه درصد افزایش داشت. اما امسال همزمان با آغاز تعطیلات سال نو چینی، میزان اتوبوس های رزرو شده برای تورهای گردشگری در بانکوک و مناطق ساحلی نزدیک آن، 90درصد کاهش یافته است.

بنابراین، این ضرر بزرگی برای صنعت گردشگری تایلند در آستانه تعطیلات سال نو چینی است که باید دوره رونق گردشگری در تایلند باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار