صاحبان سایتهای زیادی هستند که این روزها به دنبال رنک الکسای کمترند،
هزینههای میلیونی برای آن میکنند اما برای مقایسه سایت خود با دیگران،
نمیدانند به رنکینگ گوگل اتکا کنند یا سایت الکسا.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از وبنا، صاحبان سایتهای زیادی هستند که این روزها به دنبال رنک الکسای کمترند. هزینههای میلیونی برای آن میکنند و برای مقایسه سایت خود با دیگران، نمیدانند به رنکینگ گوگل انکا کنند یا سایت الکسا. در این گزارش مقایسه این دو رنکینگ را بخوانید.
* رنک گوگل
آدمها دوست دارند اعتبار بیشتری برای سایت خود مهیا کنند. سایتهای زیادی هم میبینیم که اطلاعات کمی روی آن قرار دارد اما رنک گوگل خوبی دارند. آنها میخواهند رنک گوگل خود را به رتبهای خوب رسانده تا سایت خود را بفروشند. دستیابی به رنک گوگل خوب آسان نیست اما به نظر نمیرسد ترافیک عامل مهمی برای ارزیابی از طرف گوگلیها باشد. سایتهای زیادی هستند که اگرچه بازدیدکنندههای زیادی دارند اما دارای رنک صفر هستند.
چند نکته درباره رنک گوگل صفحات وجود دارد:
نخست- اگر رنک گوگل عدد بالایی را نمایش دهد، آن گاه آگهیدهندهها نگرانی زیادی برای نمایش آگهی روی سایت نباید داشته باشند. به همین خاطر است که در جهان اینترنت، برای صاحبان وبسایت این عدد اهمیت بیشتری پیدا میکند.
اگر رنکینگ شما از طرف گوگل صفر اعلام شد به این معنا نیست که گوگل هیچ اهمیتی به سایت نمیدهد و هیچ ترافیکی از طرف گوگل به سوی شما روانه نخواهد شد. صفحاتی هستند که 12 تا 15 هزار پیچ ویو دارند و حدود 90 درصد مخاطب آنها از طرف گوگل میآید. پس نگران نباشید.
اگر میخواهید رنکینگ بهتری داشته باشید بهتر است محتوای اختصاصیتری تولید و عرضه کنید و در سایتهای دیگر مثل شبکههای اجتماعی با درج نشانی سایت فعالیت کنید.
* رنک الکسا
الکسا، لزوما به سایتهایی که بهتر فعالیت کنند رنک بهتری نمیدهد. الکسا تاکید بیشتری روی تعداد بازدیدکنندههای سایت دارد. نزدیکی زمان انتشار مطالب اهمیت چندانی در رنک الکسا ندارد. اما تعداد مطالب و ترافیک بازدیدکنندگان روی رنک الکسا تاثیر میگذارد.
* نتیجه گیری:
اگر قدمت یک سایت، اهمیت آن برای موتورهای جستجو و اجتماعی بودن سایت برایتان اهمیت دارد رنکینگ گوگل را عیار بگیرید، اما اگر فقط تعداد رهگذران روی سایت برایتان اهمیت دارد، رتبه الکسا را قاب بگیرید.