حجت الله ایوبی ضمن تاکید بر تعلق سینما به همه سینماگران از جواد شمقدری برای حضور در جشنواره و ساخت فیلم دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پس از پایان مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با اشاره به آ‌غاز تحویل‌سال سینمای ایران در جمع خبرنگاران، در خصوص پیش‌بینی‌اش در خصوص جشنواره سی و دوم و اهدای جایزه توسط نهاد ریاست جمهوری به فیلم برگزیده، گفت: در صحبت های قبلی ام نیز به این اشاره کردم که یک جشنواره پر امید و با نشاط را برگزار می کنیم و امید و نشاط را نیز در مراسم افتتاحیه شاهد بودیم .

وی ادامه داد: حضور همه اهالی سینما از بزرگان تا جوانان و وجود فیلم‌های بسیار درخشان در این جشنواره از نکات امیدبخش است. امسال علاوه بر آنکه جشنواره در تهران برگزار می‌شود با کمک وزارت کشور این شور و نشاط به استان‌ها هم منتقل خواهد شد و جشنواره همزمان در 31 استان کشور برگزار خواهد شد.

ایوبی همچنین در خصوص اهدای جایزه ویژه توسط نهاد ریاست جمهوری به یکی از فیلم‌های جشنواره فجر، عنوان کرد:‌ جلسات متعددی با دفتر نهاد ریاست جمهوری داشتیم و قرار بر این شد که امسال جایزه‌‌ای را به عنوان جایزه نهاد ریاست جمهوری برای سینما تعیین کنیم که این جایزه یا با عنوان جایزه اعتدال و یا جایزه فیلمی که پیام جهانی شده رئیس ‌جمهور یعنی مبارزه با ترور، خشونت و افراطی‌گری را منتقل کند، اهدا شود.

رئیس سازمان سینمایی در خصوص نحوه ی بازگشت کسانی که سینمای ایران را وارد حاشیه کرده بودند، اظهار داشت:‌ نمی‌خواهیم وارد مصادیق شویم اما به هر حال یکسری اتفاقات افتاده است و عده‌ای از هم گله‌مند هستند و پیام این بود که در یک محیط دوستانه و صمیمی باید گله‌ها را تمام کنیم و همه گروه‌ها باید باشند چرا که سینما متعلق به همه گروه‌های سینمایی است و انشاءالله فضایی درست شود تا همه سینماگران بتوانند کار کنند.

وی همچنین در خصوص بازگرداندن سینماگرانی که ترک وطن کرده اند، بیان کرد: نکته‌ای که برایم مهم بود و در مراسم نیز اشاره کردم این است که یک عده افرادی که علاقمند و دلسوز هستند را نسبت به سینما نگران کردیم و باید سعی کنیم این نگرانی را برطرف کنیم اما قرار شده است که به این طرف و آن طرف اشاره نکنیم.

ایوبی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جواد شمقدری هم در صورت مراجعه به سازمان سینمایی می‌تواند در دولت تدبیر و امید فیلم بسازد، گفت:‌ حتما شمقدری می‌تواند فیلم بسازد و حتی برای حضور در مراسم افتتاحیه هم به صورت ویژه دعوت شده بود.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در  پایان صحبت هایش در خصوص دلیل ارائه نشدن کارت و یا بلیت جشنواره برای برخی از مدیران سینمایی حتی پیش از جواد شمقدری خاطرنشان کرد:‌ شخصا به مسئولان جشنواره تأکید کردم که همه مسئولان و سینماگران را  دعوت کنند و حتی برخی از مدیران پیشین را شخصا تماس گرفتم و از آنها برای حضور در جشنواره دعوت کردم و بنابراین همه برای جشنواره سی و دوم دعوت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار