"لئونید کوچارا " وزیرخارجه اوکراین بعد از ظهر جمعه، در حاشیه های کنفرانس امنیتی مونیخ با ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "لئونید کوچارا ˈ وزیر امورخارجه اوکراین بعد از ظهر روز جمعه و در حاشیه نخستین روز کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

در این دیدار که در محل اقامت محمد جواد ظریف در هتل بایریشه هوف مونیخ انجام شد، وزیر امورخارجه اوکراین با اعلام حمایت از توافق هسته ای ژنو بین ایران و گروه 1+5 ، بر لزوم لغو تحریم‌های بین المللی علیه ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین همچنین در این دیدار استفاده از فناوری هسته‌ای را حق قانونی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد با ادامه مذاکرات در آینده، توافق نهایی در موضوع هسته ای حاصل شود.

کوچارا در ادامه با تشریح آخرین وضعیت روابط دو جانبه تهران - کی یف و همکاری‌های2 کشور اضهار داشت: اوکراین تمایل قطعی برای داشتن روابط گسترده و در چارچوب منافع دو کشور با ایران داشته و برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک آمادگی کامل دارد.

ظریف، وزیر امور خارجه ایران، نیز در این دیدار بر آمادگی تهران بر گسترش روابط با اوکراین در همه زمینه ها تاکیدداشت.

ظریف با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات و همکاری‌های دو کشور بر لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های روابط اعم از همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و کشاورزی تاکید کرد.

وی ابراز کرد: "ظرفیت‌های ایجاد شده برای همکاری‌ها، پس از توافقف ایران با گروه 1+5 درخصوص مسائل هسته‌ای فرصتی مناسب برای تحرک بخشی بیشتر به روابط دو جانبه فراهم کرده است."

 همچنین در این دیدار 2 طرف درخصوص آخرین تحولات اوکراین و همچنین تحولات منطقه‌ای از جمله بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ظریف ، ایران ، اوکراین ، روابط ، گسترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار