رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درخصوص تأثیر مصوبه افزایش 24 درصدی نرخ تراکم در شورای شهر بر قیمت مسکن گفت:افزایش نرخ تراکم تأثیری در افزایش قیمت مسکن نخواهد داشت.

محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان این مطلب افزود: از سال 81 تاکنون 180 درصد افزایش نرخ تورم را شاهد بوده‌ایم در حالی که عوارض شهرداری کمتر از 40 درصد افزایش قیمت را داشته است. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد:با توجه به اینکه شهرداری‌های کلان شهرها می‌بایست خودگردان اداره شوند و از سوی دولت بودجه‌ای برای آنان مشخص نشده، باید تدبیری برای درآمدهای پایدار شهرداری اندیشیده شود و در همین رستا نیز می‌بایست تجدید نظری درخصوص نرخ تراکم‌های شهرداری انجام می‌شد. 

وی افزود: این لایحه با پیشنهاد افزایش 55 درصدی به شورا آمد اما با توجه به نگرانی‌های احتمالی افزایش قیمت مسکن با متوسط 24 درصد آن موافق شد که این میزان افزایش قطعا تأثیر چشمگیری در افزایش قیمت مسکن نخواهد داشت. 

سالاری در ادامه با اشاره به تغییر در فرمول نحوه محاسبه تراکم بیان داشت: با پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری برای اعمال عادلانه‌تر این موضوع، تقسیم بندی 164 بلوک برای شهر تهران درنظر گرفته شد که برای مناطق مختلف از جمله مناطق برخوردار و مناطق کم برخوردار نحوه محاسبه هر متر مربع تراکم متفاوت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: همچنین در این مصوبه در راستای تسهیل‌گری در احیای بافت‌های فرسوده این مناطق از پرداخت عوارض معاف شده‌اند. 

سالاری خاطر نشان کرد: مبلغ کل تراکم بخش بسیار ناچیزی از قیمت تمام شده مسکن خواهد بود که به همین دلیل نمی‌تواند تأثیر چشم‌گیری بر افزایش قیمت مسکن داشته باشد.  

انتهای‌پیام/  

برچسب ها: تراکم ، قیمت ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار