پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود بلکه همانگونه که بسیاری از دولتمردان آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی در خاطرات خود از آن روزها تغییر کرده‌اند انقلاب از دیدگاه آنان، زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی دارد که مبتنی بر اندیشه دینی و ارزش‌های معنوی یک ملت است.  
 
وی همچنین ادامه داد: 22 بهمن به معنای صدور پیام و ارزش‌های آن به حرکت در آمدن موجی از خیزش‌های رهایی‌بخش در کشورهای اسلامی و جهان سوم بود.  
 
رضایی در ادامه درباره نهضت و آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: هدف از نهضت امام در ایران؛ شکست امپریالیستی آمریکا که بر فضای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کشور حاکمیت داشت، بود، مبارزات امام علیه امپریالیستی تا حدی بود که در روز غرورآفرین 22 بهمن با بیداری ملت ایران از هدف شوم دولت آمریکا و شوروی این شکست فراموش نشدنی و تاریخی بر سیاست‌های این دولت‌ها حتمی شد.  
 
این کارشناس در ادامه تصریح کرد: تمام تلاش‌هایی که در سطح بین‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت‌های پی در پی امام خمینی بعمل آمده بود بی‌نتیجه ماند؛ انقلاب اسلامی در مرحله نخست در مبارزات خویش پیروز گردید، این پیروزی بیشتر شبیه به معجزه الهی بود تا تحول عادی سیاسی به غیر از آن این انقلاب توده‌ها و تشکل‌های سیاسی منافقی که در رژیم قبلی و اوایل جمهوری اسلامی فضای ناآرامی را در ایران ایجاد کرد را منهدم کرد، ؟؟؟ این که انقلاب اسلامی توانست زمینه تحول خودکامگی یک ملت، بروز استعدادهای جدید زمینه پیشرفت و دستاوردهای سیاسی، علمی،فرهنگی، اجتماعی و دوری از هرگونه وابستگی به کشورهای غربی را فراهم سازد.  
 
رضایی همچنین در ادامه اذعان داشت: ایران بعد از پیروزی انقلاب به حالت نوگرایانه و نوپا درآمده بود از این رو دشمن مجاور، صدام از این فرصت استفاده کرد و با ایران وارد جنگ شد. از سوی دیگر تجهیزات کم نظامی و از سوی دیگر آمریکا و شوروی و انگلیس این فرصت را غنیمت شمارده تا بتوانند رژیم جمهوری اسلامی ایران را براندازند اما حتی با آنکه با تجهیز کردن تاسیسات نظامی صدام حسین وحمایت‌های همه‌جانبه باعث نشد تا مردم دست از مبارزه بردارند و ایران وارد مبارزه جدید و حماسه غرورآفرینی شد که پیروزی 3 خرداد سال 61 یعنی آزادسازی خرمشهر خاری بود بر چشم تنگ‌نظران.
 
این کارشناس درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در صحنه بین‌المللی گفت: تجدید بنای تفکر انقلاب بر مبنای دین، تلفیق موفقیت‌آمیزی رهبری سیاسی و مذهبی، مطرح شدن اسلام به عنوان یک ایدئولوژی انقلابی،احیا روحیه گرایش به معنویات و ارزش‌های دینی در میان مسلمانان جهان، احیا روحیه خودباوری و سلطه‌ستیزی در میان ملت‌ها و منفعل شدن دولت‌‌ها و قدرت‌ها در برابر اراده ملت‌ها.  
 
وی همچنین در ادامه تصریح کرد: باید این را همواره به نسل‌های آینده یادآوری کرد آرمان‌های امام (ره) نه تنها یک حماسه سیاسی نبود بلکه حیات یک ملت بود با این شعار استقلال و آزادی راه برای مبارزه همچنان هموار است و همچنین نمی‌توان از یاد برد که اول ایمان ثابت و بعد کلمه وحدت باعث جاودانگی این حماسه غرورآفرین بود، 22 بهمن تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: انقلاب ، تجلی ، حماسه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار