نمایشگاه «کتابخانه تخصصی تاریخ» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،در این نمایشگاه که تا 20 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، گنجینه ارزشمندی از کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی، پایان‌نامه‌ها، اسناد، نشریه‌ها و لوح‌های فشرده کتابخانه تخصصی تاریخ آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه، از مجموع منابع مطالعاتی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در موضوع‌های گوناگونِ مرتبط با تاریخ، مانندِ اسناد، نامه‌ها و کتاب‌های تخصصی تاریخ با تأکید بر حوزه جغرافیایی خراسان، مشهد و آستان قدس رضوی، تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس، مجموعه ارزشمندی گزینش و در معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

هم‌چنین کتاب‌های کم‌یاب و نایابی از تاریخ‌نگاران و استادان بزرگ تاریخ در این نمایشگاه وجود دارد که مورد توجه شرق‌شناسان، ایران‌شناسان، تاریخ‌نگاران محلّی، استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث تاریخی قرار دارد.

«کتابخانه تخصصی تاریخ»، مرکز تاریخ‌پژوهی فعّالی است که در سال 1376 راه‌اندازی شده و خدمات‌دهی خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

«شمس‌الشموس» یا تاریخ آستان قدس رضوی، مزارات ایران، نقش علمای مشهد در انقلاب اسلامی، واقعه کشف حجاب، وقایع‌نگاری خلیج فارس، تاریخ هرات، تاریخ هنر و معماری اسلامی از دوره مغول تا پایان قاجار و تاریخ مشهد بزرگ، عناوین برخی از کتاب‌های به‌نمایش‌درآمده در این نمایشگاه است.

تعدادی پایان‌نامه تخصصی و مجموعه اسناد تاریخی ارزشمندی مانند طومار عضدالملک و طومار علیشاهی، بخش دیگر این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است نمایشگاه منابع مطالعاتی کتابخانه تخصصی تاریخ آستان قدس رضوی 10 تا 20 بهمن‌ماه، همه‌روزه صبح و عصر در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است./ش ک

 

برچسب ها: کتابخانه ، تخصص ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.