نماینده مردم شهرستانهای سبزوار,جوین,جغتای,خوشاب,داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت جدید در بحث تقسیمات کشوری روی کرد خاصی را دنبال میکند و با نگاه جدیدی در این زمینه وارد شده است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،علی سبحانی فر در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سبزوار افزود: این طرح اکنون در وزارت کشور در حال بررسی و کارشناسان در حال کار برروی آن هستند که پس از تبدیل شدن به یک لایحه در مجلس بررسی خواهد شد.

نائب رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ارتباط با راه اندازی شهرک صنعتی شماره 2شهرستان سبزوار نیز گفت: این شهرک با ارائه تسهیلاتی که از سوی ستاد تسهیل برای راه اندازی آن داده شده شکل گرفته و اکنون در مرحله استقرار کارخانه ها در آن میباشد.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته اقدام خاصی برای راه اندازی آن انجام نشده بود که خوشبختانه اکنون کارگاههای جدیدی با رویکرد اشتغال گرایی برای شهرستان در حال استقرار درآن هستند.

وی صنعت راهگشای توسعه ملی دانست و گفت: توجه به صنعت باعث حرکت چرخه اقتصاد ,ایجاد اشتغال پایدار و جذب سرمایه میشود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بودجه تنطیم شده برای سال 93 واقع گرایان نوشته شده است.

مهندس علی سبحانی فر با اشاره به اینکه بودجه سال آینده بر اساس عملکرد استانها در نظر گرفته شده گفت: یکی از مزریت های بودجه سال آینده بحث کنترل تورم است و بالابردن قدرت خرید مردم است.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار,جوین ,جغتای ,خوشاب ,داورزن و ششتمد ادامه داد:دولت با کاهش نقدینگی در بودجه سعی کرده تا تا قدرت خرید مردم را تا حدود زیادی افزایش دهد.

نائب رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی عنوان کرد: بودجه استان خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری سال گذشته تغییر خاصی نداشته است.

مهندس علی سبحانی فر گفت: البته اعتبارات استان نسبت به استان های کوچکتر کمتر است که باید این مهم در وبودجه و اعتبارات اختصاص یافته به استان توسط دولت لحاظ شود.

وی ادامه داد: در دولت دهم پیگیری هایی صورت گرفته که بودجه استان از شش و یک دهم به 8 دهم افزایش یابد که متاسفانه در دولت گذشته این اتفاق رخ نداد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت با توجه به شاخص های خاصی بودجه جدید را برای استان ها مشخص کرده که سهم استان در این بودجه از شش و یک دهم به پنج و هشت دهم کاهش یافته که به نسبت میانگین کشوری تغییر خاصی در آن مشاهده نمیشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تحقیق و بررسی عدم تحقق 8 طرح فولادی کشور خبرداد.

نماینده مردم سبزوار در شهرستانهای سبزوار,جوین,جغتای ,خوشاب,داورزن و ششتمد ا اشاره به طرح مشکل نبود زیرساخت های لازم برای طرح فولاد سبزوار اظهارداشت: خوشبختانه مشکل مهمی که ما دراین زمینه با آن دست به گریبان بودیک عدم گازرسانی به منطقه بود که با اختصاص بیش از 66 میلیارد تومان اعتبار برای احداث خط لوله 20 اینچی به این منطقه مشکل گاز رسانی سه شهرخوشاب ,جوین ,جغتای و روستاهای آن نیز حل خواهد شد.

مهندس علی سبحانی فر با بیان اینکه بیش از 65 روستای شهرستان سبزوار از نعمت گاز محروم بوده اند خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیشرفت پروژه گاز رسانی منطقه به سرعت پیش میرود و 30 روستا و شهر های ششتمد و روداب تا پایان آذر ماه سال جاری از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه مجوز 20 درصدی مشارکت دولت دراحداث پروژه پتروشیمی سبزوار گرفته شده تاکید کرد:متاسفانه تنها مشکل ما در بحث احداث این پروژه نبود سرمایه گذار است که پیگیری هایی در این زمینه صورت گرفته تا از طریق فاینانس به سرمایه گذار چینی واگذار شود.

وی ادامه داد: کشاورزان باید در این زمینه صرفه جویی نمایند و از طریق مکانیزاسیون تجهیزات کشاورزی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

نماینده مردم سبزوار بزرگ با اشاره به ابلاغ شهرستان ششتمد از سوی دولت نیز گفت: تصویب شهرستان ششتمد مصوبه ایست که در دولت دهم مورد بررسی قرار گرفته و در همان دوران هم در جلسات مختلف برسر ابلاغ آن بحث های زیادی شده است.

وی افزود: در دولت جدید نیز ابلاغ شهرستان با دستور معاون اول رییس جمهور سرعت گرفت که درآخرین پیگیری سرعت گرفته مسئله ابلاغ شهرستان ششتمد به خاطر عدم پیش بینی اعتبارات ابلاغ شهرستان ششتمد به عقب افتاده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام ساختمان بیمارستان 32 تخته خوابی خوشاب یادآور شد : ساختمان این بیمارستان به اتمام رسیده و تنها مشکل آن بحث تامین تجهیزات آن است که باید با اختصاص منابع تامین شود.

وی از احداث یک پایگاه اورژانس جاده ای نیز در شهرستان خوشاب خبرداد و اضافه کرد: برای احداث این پایگاه تلاش های زیادی صورت گرفته است که متاسفانه علارغم فاصله زیاد بین پایگاههای اورژانس در این منطقه هر بار از سوی مسئولین این درخواست رد میشد که در نهایت با پیگیری های صورت گرفته این پایگاه احداث خواهدشد.

وی از پیگیری های صورت گرفته برای اختصاص یک فروند بالگرد امدادهوایی به شهرستان نیز خبرداد و گفت: مجوز اختصاص این بالگرد از سوی وزارت دفاع داده شده که به دلیل هزینه زیاد نگهداری آن قرار است وزارت بهداشت و درمان در بحث بودجه سال آینده به آن بپردازد.

وی از گرفتن مجوز احداث بیمارستان بیماری های خاص شهرستان سبزوار نیز خبرداد./ش ک

برچسب ها: ارائه ، راهکار ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.