سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "فوق تخصص گوارش و كبد" پاسخ داده شد.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  
 
شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.
 
اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "زخم معده" كه توسط دكتر شهرام آگاه متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:
 
***مژگان سهرابی:
 
من مدت زیادیه که حساسیت پوستی دارم و حساسیت دستام شبیه اگزما شده و لکه های قهوه ای روی پوست بدنم گاهی پیدا میشه طب سنتی رفتم گفتن کبدت چربه واسه همین هم عارضه پوستی داری این گفته درسته و باید براش چکار کنم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: معمولا  کبد چرب عارضه پوستی ایجاد نمی کند و بدون علاومت است و علت این لکه های قهوه ای چیز دیگری است.
 
***علی سبزبانی:
 
با سلام و تشکر اینجانب کبد چرب با گرید 2 و قند خون 136 و کلسترول بالا دارم داروهای تجویز شده که استفاده می کنم "قرص اتور استاتین 40 "و قرص متفورمین 500 و کپسول اورسودکس 250 و از یک هفته قبل رژیم غذایی را شروع کردم آیا داروهای تجویز شده متناسب با نوع بیماری بوده و یا به پزشک دیگری مراجعه کنم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: معمولا درمان کبد چرب کاهش وزن و ورزش است شما چون کلسترول بالایی دارید باید قرص اتوراستاتین را مصرف کنید.
 
***ندا:
 
با سلام و خسته نباشید من برای آزمایش خون رفته بودم و هیچ مشکلی نداشتم آزمایشم کبد چرب  نشون داد و سونوگرافی دادم اما چیزی نشون نداد آیا ممکن است من مبتلا به کبد چرب باشم و اینکه من اصلا فست فود خور نیستم برای درمانش چکار کنم و آیا ضعف عمومی من ربطی به این قضیه دارد؟ ممنون.
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: ممکن است سونوگرافی چیزی را نشان ندهد و بهتر است تست های دیگری انجام شود اما اگر این فرد چربی خون بالایی دارد ممکن است به کبد چرب مبتلا باشد.
 
***رضا:
 
با سلام من مبتلا به کبد چربم آیا محرومیت غذایی من مادام العمر است پرهیزهای غذایی من چیست؟ آیا این بیماری ارثی است؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: این بیماری ارثی نیست اما به چاقی ارتباط دارد و این فرد باید چربی حیوانی و زرده تخم مرغ و مواد قندی را از برنامه غذایی خود حذف کند.
 
***ادیتور:
 
سلام سوال من اینه که من بیماری ام اس دارم و فشار خونم بالاست و هم کبد چرب گرید 2 به خاطر ام اس نمی تونم  تحرک زیادی داشته باشم با اینکه مراقب تغذیه هم هستم ولی بهبود چشم گیری نداشتم لطفا راهنمایی کنید.
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: این فرد باید از نظر آنزیم کبدی مورد بررسی قرار بگیرد.
 
***مجید: 
 
چه عواملی باعث کبد چرب می شود و راه مبارزه با آن چیست؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: کبد چرب یک سندرم متابولیک است و دیابت، تری گلسیرید وکلسترول بالا از عوامل اصلی ایجاد آن هستند و رژیم غذایی و ورزش راه مبارزه با آن است.
 
***ایوب: 
 
سلام گیاهان دارویی، میوه ها و مواد غذایی مفید در درمان کبد چرب کدامند؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: استفاده از سبزیجات و میوه های تازه بسیار موثر است ولی میوه خاصی مد نظر نیست.
 
***مانیا: 
 
سلام من زیر چشمم پف می کند آیا به خاطر کبدمه؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: برخلاف تصور عامه پف زیر چشم ربطی به کبد ندارد و این فرد از نظر  کلیوی باید بررسی شود.
 
***اسکندری:
 
با سلام مادر من سونوگرافی داده و توی سونوگرافی نوشته کبد اکوی پارانشیمال افزایش یافته و دکتر گفت فقط چربه مقدار tg آزمایشش هم 291 هست FBS=104 داره می خواستم ببینم چکار باید بکند؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: تری گلیسیریداین بیمار بالا است و چربی خون افزایش پیدا کرده و مصرف مواد قندی بر چربی ها را باید کاهش دهد.
 
***بهنام:
 
با سلام آیا مصرف آبلیمو، آبغوره در درمان بیماری کبد چرب خفیف موثر است؟ برای درمان بیماری کبد چرب چه نوع داروی گیاهی موثر است؟ معمولا چه داروهایی برای درمان بیماری کبد چرب خفیف تجویز می شوند؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: مصرف آبلیمو و آبغوره مفید نیستند البته موادی که ویتامین c دارند به طور غیر مستقیم به بهبود کبد چرب کمک می کند در 80 درصد موارد بهترین درمانش ورزش و رژیم غذایی است.
 
*** بهنام:
 
با سلام من یه مدت قلبم تیر می کشید به دکتر مراجعه کردم واسم آزمایش خون و نوار قلب نوشت آزمایش خون را انجام دادم کبدم را چرب نشون داد دکتر واسم قرص آملوپرس تجویز کرد یه مدت هست  که قرص رو مصرف میکنم بهتر شدم اما خوب نشدم چکار کنم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: درد قفسه سینه ربطی به کبد چرب ندارد و احتمالا رفلاکس است که یک علل گوارشی است.
 
***علی:
 
نشانه های کبد چرب چیست؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: کبد چرب هیچ نشانه و علامتی ندارد و خیلی وقتها به دلیل بی علامت بودن فرد دچار آسیب مزمن می شود.
 
***شاهین سلیمانی:
 
من کبد چرب گرید 2 دارم و 32 سال سن 122 کیلو وزن 199 سانت قد قرص متفورمین مصرف می کنم.سوال اول: قرص متفورمین عوارض جانبی طولانی مدت دارد یا خیر؟ سوال دوم: مصرف پودر سوربیتول و لیورگل برای پاکسازی کبد من مناسب است.سوال سوم: ورزش کم، کاردفتری کم تحرک، اشتهای زیاد به خوردن از مشخصه های دیگر من است کبدم چقدر دوام می آورد؟ سوال چهارم: دارویی برای کاهش اشتهای من معرفی کنید؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: پاسخ سوال اول: این قرص ممکنه به عنوان کاهش وزن یا کم کردن رسوب چربی در کبد به بیمار داده شود اما شایعترین عارضه‌اش سوء هاضمه است. پاسخ سوال دوم: سوربیتول نقشی ندارد و ضد یبوست است اما لیورگل در کم کردن التهاب کبد موثر است.پاسخ سوال سوم: در درمان این بیماری فقط ورزش و رژیم غذایی موثر است. پاسخ سوال چهارم: هیچ داروی بی عارضه ای شناخته نشده است و بی ضرر ترین داروها فیبرهای غذایی هستند.
 
***لیلا:
 
مادر من کبد چرب دارد آزمایش کامل داده هیچ گونه مشکل خاصی ندارد فقط فشار خون دارد که قرص مصرف می کند با این وجود همیشه در سمت راست خود احساس درد دارد و وزن بالایی دارد دکتر متخصص هیچ گونه توصیه یا دارویی تجویز  نکرده لطفا راهنمایی کنید برای درمان چه کار کنیم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: این درد هیچ ربطی به کبد چرب ندارد، کسی که آنزیمش بالا است ریسک عارضه شدنش زیاد است درمان اصلی این فرد رژیم غذایی و کاهش وزن است.
 
***علی ابراهیمی:
 
بیش از 2 سال است که به طور اتفاقی در تست سلامت متوجه شدم آنزیم های کبدی ام بالا رفته و در سونوگرافی  هم  تشخیص کبد چرب گرید 2 داده شد با مراجعه به فوق تخصص کبد در طول این دو سال تحت درمان قرار گرفتم و وزنم را هم کنترل کردم اما توفیق چندانی در کنترل آنزیم ها ALT,AST نداشتم داروهای مصرف شامل لیورساپورت، لیورگل و رعایت رژیم مواد بود نهایتا با تعویض پزشک  و تجویز قرص متفورمین با سرعت چشمگیر سطح آنزیم ها به حد نرمال نزدیک شدند آیا پس از رسیدن آنزیم ها به حد نرمال باز هم لازم است متفورمین استفاده کنم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: نرمال شدن آنزیمها به منزله رفع کبد چرب نیست متفورمین درمان نهایی نیست پس توصیه می شود با تشخیص پزشک دارو را قطع کنید.
 
***مجید ق:
 
با سلام من قبلا دارای چربی خون 180 بودم و با تجویز پزشک قرص اتورواستاتین 10 هر شب یک  عدد مصرف می کردم و چربی خونم پایین آمدحالا بعد از یک سال مصرف این قرص آنزیمهای کبدی ام افزایش پیدا کرده بود سونوگرافی انجام دادم و کبدم کمی چرب شده بود و دکتر قرص لیورگول 70 تجویز نمود 3 سوال دارم: آیا این کبد چرب ناشی از مصرف اتورواستاتین است؟ اگر پاسخ مثبت است قرص را قطع کنم؟ قرص لیورگول تا چه اندازه مفید است؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: پاسخ سوال 1و2:  نه این قرص ربطی به کبد چربی ندارد و آنزیم‌ها را نرمال می کند.پاسخ سوال3: لیورگول کبد را در برابر آسیب‌ها محافظت می کند.
 
***حسن:
 
من مبتلا به کبد چربمو تری گلیسیرید خونم بالاست باید چکار کنم ضمنا قرص چربی هم می خورم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: رژیم و قرص چربی را ادامه دهید.
 
***ناشناس:
 
سلام خسته نباشید می خواستم بدونم چه غذاهایی واسه کبد چرب خوبه؟ یعنی چطوری باید برنامه غذایی مو تنظیم کنم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: موادی که ویتامین c فراوان دارد مثل مرکبات و انواع  میوه‌ها و سبزیجات کمک کننده هستند.
 
***سینا نوروزی: 
 
سلام خسته نباشید می خواستم بدونم کسی که کبد چرب داره رژیم غذایی‌اش باید چطوری باشه؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: بهترین برنامه غذایی نخوردن چربی و قند است و کم کردن وزن و کالری است.
 
***آراز:
 
با سلام، کبد چرب چیست؟ آیا با هپاتیت b رابطه دارد؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: کبد چرب سندرم متابولیک است و سایر علل در ایجادش دخیل هستند که باید بررسی شوند.
 
***امین:
 
با سلام عارضه کبد چرب باعث چه مشکلاتی درآینده خواهد شد و چه غذاهایی رو مناسب نمی‌دانید و ورزش‌هایی که به ما کمک می کند چیه؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: کبد چرب در درصد کمی موجب نارسایی کبد می شود و رژیم غذایی کم چربی و کم قند برای این بیماری توصیه می شود و انجام ورزش در این بیماری کمک کننده است.
 
***روشنایی:
 
سلام به اطبا ء محترم چندی قبل باراهنمایی یکی از دوستانم یک چکاب کلی دادم تمام ایتم ها نرمال بودبجر 2 مورد آنزیم های کبدی که یکی 44 ویکی 82 بود بعد از گشت وگذار در اینترنت فهمیدم کبدم چرب شده حالا سوالم اینه آیا همه کبد های چرب درمان دارویی و شیمایی دارند 2- بجز پرهیز از مواد شیرینی وچرب و انجام ورزش منظم روزانه و استفاده از سبزیجات و غیره دیگه چه توصیه ای دارید 3- ایا همه کبد های چرب در صورت عدم رسیدگی مبتلا به سیروز کبدی می شوند4- مراحل پیشرفته کبد چرب با مراحل اولیه چه فرقی از لحاط علائو بالینی دارند با تشکر
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: پاسخ سوال اول: باید رژیم غذایی و علل دیگر بررسی شود. پاسخ سوال دوم: بهترین درمانها همین کارهاست .پاسخ سوال سوم: 2/5درصد در مدت زمان طولانی به سیروز مبتلا می شوند. پاسخ سوال چهارم: هیچ فرقی بین علائم وجود ندارد.
 
***ستار:
 
سلام من کبد گرید دو به سه داشتم دو سال رژیم خوراک کمتر با حذف فست فود و غذاهای کنسروی گرفتم الان گرید یک شده ولی آنزیم‌های کبدی‌ام بالاست چکار کنم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: اگر کسی آنزیمش بالا باشد یابد اقدامات تشخیصی دیگری انجام دهد.
 
***علی اکبر نژاد مهربانی:
 
با سلام و تشکر برای کبد چرب چه غذاهایی مفید است؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: غذاهای کم چرب و کم کالری و کم قندمفید هستند.
 
***مرتضی:
 
من کبد چرب متوسط دارم حتی یک بار در سونوگرافی دکتر گفته لکه چربی دارد آیا  درمانی دارد در کل کبد چرب چه عوارضی دارد و راه درمانش چیست؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: کبد چرب موضعی است و یک نقطه را درگیر می کند و بهترین درمانش رژیم و ورزش است.
 
***علی حسین پور:
 
با سلام و احترام مدت 3 سال است که کبد چرب دارم و دارو مصرف می کنم دیابتی هم شدم جانباز شیمیایی هستم و 300 ققرس مصرف می کنم راهنمایی کنید.متشکرم.
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: این فرد ابتدا باید دیابت را درمان کند تا آنزیمها نرمال شود.
 
***علی:
 
با سلام پدر بنده 7 سال پیش دچار کاسنر کولول شد و بعد از شیمی درمانی و عدم متاستاز بهبود پیدا کرد اما چند ماه پیش طی mri که گرفته شد گفته شد همانژیوم  با ابعاد 3 در4 میلیمتر دارد آیا این قضیه ربطی به کانسر دارد؟ آیا خطرناکه؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: ربطی به کانسر ندارد و اگر معلوم شود متاستاز نیست همانژیوم خطری ندارد.
 
***سمیه:
 
آیا خارش شدید به خصوص پشت کمر به دلیل چربی کبد باشد؟مشخصات بیمار : پوست چرب اما اهل نظافت مداوم/دارای سابقه غلظت خون اما با برطرف شدن غلظت خون همچنان خارشها ادامه دارد.
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: خارش یکی از عللش بیماری‌های کبد است و باید آنزیمهای کبدی بررسی شود.
 
***مرمر:
 
من دختری 19 ساله ام که سفیدی چشمام کمی متمایل به زرده و لکه‌های خیلی کم دریک چشمم هست آیا درست است که می گویند مشکل از کبد است؟ راه درمانش چیست؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: زردی می تواند چند دلیل داشته باشد باید آنزیم های کبدی چک شوند و درمان شروع شود.
 
***شیرزاد:
 
سلام کبدم چرب است نارسایی کلیه دارم میزان اوره بدنم زیاد است و برای تقویت کبدم چه دارویی استفاده کنم؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: باید تست های کبدی و کلیوی بررسی شود که آیا این فرد هپاتیت یا بیماری کلیوی دارد یا نه.
 
***Rhnv:
 
  کدام میوه باعث جلوگیری کبد چرب می‌شود؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: میوه‌هایی که ویتامین c دارند مثل مرکبات، آب انار، آب زغال اخته.
 
***یه دونه:
 
من 24 سالمه و به دلیل بالا بودن چربی خونم دکتر بهم گفته که کبدم چربه البته در مورد رژیم غذایی توضیحی برایم نداده علائمش احساس گرمی و آتیش در پاهامه در مورد رژیم غذایی و عوامل تشدید کننده آن و همچنین دلایل بروز این بیماری بفرمایید.
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: کبد چرب هیچ علامتی ندارد و بهترین رژیم غذایی چربی کم، قند کم و کالری کم است.
 
***حسن:
 
سلام، بنده کارمند وزارت بهداشت هستم البته تحرک هم دارم مدتی است به علت افسردگی دارو مصرف می کنم که مصرف داروهای افسردگی باعث بالا رفتن آنزیمهای کبدم شده پزشکان  گفتند  علت بالا رفتن آنزیمها مصرف دارو است، آیا خطری برایم دارد؟
 
پاسخ: از دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد: باید نوع دارو تغییر کند دارو شایعترین عامل افزایش آنزیم کبدی است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
سلام.من ۲۵ سالمه وزنم ۵۸ کیلو هستش ازمایش خون دادم دکتر گفت نرماله ولی سنو ک دادم متوجه شدم کبدم چربه و گرید یک هستش.البته ناگفته نماند یه مدت قرص چاقی فت فست استفاده کردم.ممکنه از عوارض این قرص باشه؟؟؟
و اینکه خیلی میترسم برا بهبودم باید چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
سلام گرید ۱۱بعنی چه دو تا ۱۱نوسنه ممنون از پاسخگویی
Germany
نادیا
۱۵:۴۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام
بنده رفتم دکتر ازمایش دادم با وجود رعایت غذایی چربیم خیلی بالا بود رفتم سنو کبد دادم دکتر گفت قسمت های مختلف کبدت گریدهای متفاوت داره نمی تونم تشخیص بدم چیه؟
همچین چیزی هست که قسمت های مختلف کبد گریدهای متفاوت داشته باشه چی می تونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۳:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام
من دو ماه و نیم پیش از تار شدن چشمام متوجه شدم ک قندم روی ۴۰۰ و کبدم چرب گرید ۳ آنزیم alt78 و آنزیم ast75
بعد دو ماه و نیم ورزش و رژیم غذایی و کاهش وزن قندم شد ۹۷ میانگین سه ماهش نرمال شد آنزیم alt شد ۳۵ آنزیم ast شد ۳۰ چربی خونم اومد پایین رو ۱۳۰ ایا لازم است ک از دوباره سونوگرافی کبد بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۳:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام
من دو ماه و نیم پیش از تار شدن چشمام متوجه شدم ک قندم روی ۴۰۰ و کبدم چرب گرید ۳ آنزیم alt78 و آنزیم ast75
بعد دو ماه و نیم ورزش و رژیم غذایی و کاهش وزن قندم شد ۹۷ میانگین سه ماهش نرمال شد آنزیم alt شد ۳۵ آنزیم ast شد ۳۰ چربی خونم اومد پایین رو ۱۳۰ ایا لازم است ک از دوباره سونوگرافی کبد بدم؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهران
۰۰:۱۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
آزمایش خون دادم کبد من 74 بوده داستانش چیه بقیه چیزها همه نرمال
Iran (Islamic Republic of)
سید ابوالفضل ایوب نژاد
۰۱:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام من آنزیمهای کبدی هردو زیر 40 است وعالی است ولی سنو گرافی گرید 2 نشان داده علت چیست
Iran (Islamic Republic of)
پریوش حضرتی
۲۲:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام من کبدم گریددوایاقرص اتوراستادین مصرف کنم ضررنداره وزنم بالاس ۱۰۴ کیلوهستم
Turkey
Ali
۰۰:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
با سلام 23سال دارم پسر هستم ازمایش دادم انزیمAst 106وLDHکمی بالاست. بنظرتون کبد چرب دارم? من از بیماری عضلانی نگرانم چون دستهام بعضی وقت ها احساس ضعف دارند. ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۶:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام من جواب ازمایشم گزینه sgot ۹۲ بوده و زده بود رنج نرمال باید بین ۱۲-۳۸ باشد میخواستم بدونم این عدد الان خیلی خطرناکه ؟ و راه حل چیست
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۲:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
من با انجام فیبرو اسکن متوجه گرید 3کبد شدم و همچنین با بالا بودن sgpt77.اما الان آنزیم کبدم در sgptبه 30کاهش یافته آیا نشانه پایین اومدن گرید 3است؟ممنون
France
سمیرا
۱۲:۰۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من مشکل انزیم کبد دارم و دارو مصرف میکنم وقتی دارو مصرف میکنم کبدم درد میگیرد میشه بگید چیز خواصی هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
شهناز
۰۰:۴۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام من پسرم ۱۳سالش قد۱۶۵ سانتی متر کبد چرب گرید ۲هست با وزن ۹۰ کیلو من چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ملکه
۱۲:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام . همسرم کبد چرب گرید ۲ داره. دارو مصرف نمیکنه فقط یه سری عرقیجات گیاهی از طب سنتی گرفته بود که با مصرفشون از گرید ۳ رسید به گرید ۲. الان دو سه روزه درد در بالای شکم سمت راست داره. سونو رفته و تو سونو نوشته اکوژنیسیته بیشتر از حد عادیه و مجاری صفراوی داخل کبدی فشرده شدن. دکتر سونو گفته یه چیزی مثل عفونت تو کبدت هس انگار. خیلی نگرانم ، چون دو روز تعطیل بود نتوسته پیش متخصص بره. لطفا بگین مشکل چیه و جای نگرانی هس؟ ممنون
Canada
ناشناس
۰۳:۴۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر
خانم۳۲ ساله هستم
چند روز پیش ازمایش دادم
انزیم های کبدم ( alt ) ۸۱ هست و (ast) 43
جواب ازمایش دی دایمر در ازمایشگاهی که حداکثر ۲۰۰ نرمال بود ۳۶۹ هست
بیحالی و خستگی بیش از حد خواب رفتن دست و پا و اخیرا درد شدید سمت راست شکم که درد به شکم و پهلو میزنه و کمی هم ورم داره


به دلیل شرایط خطرناک کرونا نمیتونم دکتر برم
لطف بفرمایید واضح راهنماییم کنید بی نهایت سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام سنم ۶۲ سال است جنسین زن کبد ۸۱ است عدد طبیعی چند است؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر رویگر
۲۳:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام
من بعد از چکاب کامل متوجه شدم که کبدم چرب شده و آنزیم هاش بالا رفته به ترتیب ast برابر ۶۷
Alt برابر ۱۹۰ بود
سوال اینجاست خیلی آنزیم ها بالاست و میشه با ورزش و رژیم کنترل کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
باسلام 46 ساله هستم کبد چرب گرید 3 هستم قد170 وزن80 اسکن کبد انجام دادم گفتن 83درصد کبد چرب است ایا قابل درمان است همیشه هم ناراحتی معده دارم ایا به هم ربط دارند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
باعرض سلام 42دوسال سن دارم امروز ازمایش دادم انزیم کبدم 50 جای ایا خطر داره نرمال چنده ممنون اگر راهنمای کنین
Iran (Islamic Republic of)
رضاصادقی
۰۸:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من 43سالمهمدتی هست که کبدچرب دارم وزنم 98 کیلوبود وکبدم زیر گرید یک بود ودیابت هم دارم قرص نیوبت نیم میخورم ومتفورمین الان بیست کیلو وزن کم کردم ولی گرید کبدم بین یک ودو شده درضمن خیلی احساس خستگی میکنم ودستهام وقتی به پهلو میخوابم بعدازمدتی حالت سری داره ودردمیکنه والان مدتی انتهای قفسه سینم سمت راست در د دارم
که ازمایش کبد وکیسه صفرا دادم که کیسه صفرا خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
k
۲۲:۲۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من ۲۰سالمه مدتی هست ک قسمت راست و زیر دنده هام احساس تیرکشیدن خفیف دارم و ممکنه این درد طول بکشه ، خستگی و بیحالی هم گاهی اوقات دارم و کسل هستم و زیاد میخابم ، حالت تهوع هم گاهی اوقات دارم ایا اینها نشانه کبدچرب است؟و اینکه این درد قسمت کبد ممکنه خطرناک باشه؟؟
ب دلیل کرونا نمیتونم ب پزشک مراجعه کنم توروخدا جوابم رو بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
چرامیگن که یک فرد کبدش چربی گرفته ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام در ازمایشم کبدم شده ۶۱ ولی ۱۵ساعت گرسنه بودم ازمایش دادم و اینکه پهلوی سمت چپ من به طور کامل نه بعضی وقت ها درد میگیره ۱ثانیه درد و ول میکنه من ۱۴سالمه
Iran (Islamic Republic of)
Fm
۱۹:۲۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید انزیم های صدبه بالا حدود۱۳۶ نشانه چیست
Iran (Islamic Republic of)
معصومه علینوری
۱۵:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام من آزمایش دادم کبدم چربه. رفتم سونوگرافی گف همه چیت نرمال صفراو.... ولی گفت کبدت به صورت مختصر بزرگتر از اندازه ی طبیعی به نظرتون مشکل خاصی است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام من آزمايش كبد چرب دادم ٦٦ شده يعني ١٥ تا از حداكثر بيشتره لازمه سونوگرافي انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۲۳:۲۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام من کبد چرب گرید دو به سه دارم که در سونوگرافی تشخیص داده شد اما آنزیمهای کبدی نرمال بود الان چند وقته که دردی خفیف در طرف سمت راست شکمم احساس میکنم کلسترول بالا وتری گلیسرید بالا هم دارم سوالم این است که آیا کبد چرب اگر آنزیمهای نرمال داشته باشه اما گرید چربی اش دو به سه باشد باز هم خطر ناک است باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۲:۵۲ ۱۳ دی ۱۳۹۹
سلام من دوسالیه پهلوی راستم درد میکنه البته دردش کم و زیاد میشه یوقتایی هم بدون درد احتمال داره که مشکل کبدی داشته باشم؟
France
ارزو
۰۱:۵۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
اقای دکتر همسرم ازمایش تری گلیسریدش ۱۴۰۰بود کبد چرب گرید ۳ داره خیلی نگرانم سیگتری همیشه هم قرص ژلوفن مصرف مسکرد چکار کنیم امیدی هس؟تورو خدا واضح جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه موسوی
۱۳:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
۲۰ سالمه ازمایش ALT 103 هست نرمالش چقدره
Iran (Islamic Republic of)
شایا
۰۰:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اندازه کبد در سونوگرافی (170mm)نشان داده این اندازه کبد نگران کننده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنینام
۲۲:۵۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
سلام من ۵ ساله که مشکل آنزیم کبد دارم و داروی ازارام و فلیک اسید مصرف میکنم کبدم هم چربه الان تازه فهمیدم که یک ماهه بک باردارم آیا مشکلی پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
Hossein.arbab
۰۹:۴۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید آزمایش کبد دادم آنزیمه کبدم بالاست
SGOT 66
SGPT 111
هستش سنوگرافی کردم دکتر گفت مشکلی نداره همه چیه کبدت نرماله
‌‌آزمایش هپاتید دادم منفی بود
میخواستم بدونم پس چرا آنزیمه کبدم بالاست اگه میشه راهنمایی گنید
Iran (Islamic Republic of)
م.f
۱۰:۰۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام ببخشید میخواستم بدونم S.G.P.T (ALT) اگه ۴۶ باشه یعنی زیاده ؟ و بنده که ۴۳ سال دارم آیا زیاده و اگه زیاده چند باید باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام بنده ۴۰سالمه آزمایش و سونوگرافی دادم ونشون داده کلسترل بالا وچربی خون دارم وکیدم گریل ۱و۲هست میشه توضیح بدید گریل۱و۲,چی هست ومن چی باید استفاده کنم بنده کم خونی شدید هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۵۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید من پدرم یک هفته است که مریضه ما اولش گفتیم کروناست ولی آزمایش که دادن فهمیدیم کبدش چرب و فکر کنم که حدنرمالش بین سی تا چهل است برای ایشون روی۲۴۵ایا این خیلی بد است وایا خوب شدنیست و آیا ممکن است فرد سرطان کبد بگیرد؟!قند خونش هم۱۱۱است
Netherlands
محمد یکرنگی نیا
۱۵:۳۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام آزمایش دادم AST 14 و ALT H50 گرید چند میشه چربی کبدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام ببخشید اکوی کبد بصورت منتشر افزایش یافته است که نشانه کبد چرب به شدت خفیف نشانه چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من کبدم گرید۳هستش رفتم دکتر ASTوALTانزیم کبدیم به77و76رسیده است چیکار کنم تا بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
فریدە گلی
۱۰:۱۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چربی کبد 432 میباشد
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۲۳:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام پدرمن چربی کبدگرید1دارد اماآزمایشات نشان داده‌که آنزیمهای ALTو ASTکبدش بالاست و پدرم کرونا داره بنظر شما دلیل افزایش آنزیمها فقط کرونا است یا ممکنه دلیل دیگری داشته باشد .چرا درسونو گرافی افزایش آنزیمها مشخص نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۰۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید ببخشید من تو آزمایش شماره ی AST و alt به ترتیب 59 و 60 بوده. چه تفسیری باید کرد از این شماره ها
کبد چربم از چه گریدی هس؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Reza
۰۰:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب خدمت دکتر بزرگوار بنده مشمول هستم برای خدمت .
۲۰ روز پیش سونو انجام دادم و تشخیص چربی گرید دو به سه داده شد و همچنین سندروم متابولیک اما دیروز مجدد انجام دادم گرید دو تشخیص دادن و فکر میکنم سخت گیرانه دو تشخیص دادمیخواستم ببینم که گرید دو با گرید دو به سه تفاوت زیادی دارند یا تفاوت چندانی ندارند و این دو تا دکتر نظرشون متفاوت هست یا نه؟ و اندازه کبدم گفتن ۱۵۰ ایا این سایز کبد بزرگ محسوب میشه یا خیر؟ممنونم از پاسخ گویی به سوال های بنده سربلند و سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۳:۵۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام من سونو گرافی کردم کبدم چربه گرید ۲ متمایل به گرید ۳ و آنزیم alt27 و astهم ۵۸ هست البته تریگلیسیردم ۳۷۵و ldlهم ۱۵۲ هستو قرص اورسوفار استفاده میکنم با اینکه قرص اورسوفار استفاده میکنم و مرتب پیاده روی میکنن و رژیم کامل غذایی گرفتم چرا چربیم بالا رفته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۳:۰۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام من آزمایش خون دادم ALT83 یعنی کبدم چرب. من باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۲:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام من چند وقته پوست صورتم خیلی لک زده وسیاه شدم هر جا هم میرم میگه بخاطر کبدت که چربه این درسته باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود. جواهری
۱۱:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام سوالی دارم لطفا پاسخ دهید
آیا کپسول فنوفیبرات 200 برای کبد چرب گرید 2 ضرر دآرد یاخیرالبته من یک رو زدرمیان مصرف میکنم اگرضرردار مصرف نکنم و برای درمان بغیرازورزش و رژیم غذایی دارویی میتوانم مصرف کنم البته لوزارتان متورال ااس ا متی مازول پروزسین
پردنیزولون ازاتیوپرین و کلسیوم دی مصرف میکنم ممنون
منتظر نظر راهنمایی شما هستم.
Iran (Islamic Republic of)
محمدي
۱۳:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشيد من مادرم به دليل داروهايي كه مصرف ميكنه انزيم كبدش يكي بالا بود و گريد ٢بود تحرك هم زياد داره و رعايت غذايي داره و اسكن كبد داده گفتن گريد ٣ ولي بافت كبد سالمه و ما خيلي نگرانيم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۷:۲۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
ممنون واقعا عالیه خداخیربدهد به باعث وبانیش الهی خداپشت وپناهشان باشد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام توصورتم لکه های سیاه در هردوطرف صورتم ایجاد شده همه دکتر پوست رفتم گفتند درست نمیشه آیا بخاطر کبد چرب هست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۰۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من و خسته نباشید من پوست سرم می خواره و روی کمرم پر جوش هست و دستاهام به صورت قرینه جوش زدن و لکه های پوستی زرد دارم و رگ های دستم بسیار بزرگ شده و نوک سینه ام به رنگ زرد شده و آزمایش هم دادم آزمایشگاه گفت کبدت چربه ولی وقتی رفتم دکتر گفت چرب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۲۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
ببخشد من ازمایش دادم مگه کبدت زرد علت چه
Germany
عرفان پور
۱۹:۱۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام،وقت بخیر
focal fatty changeبە چە معناست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بچه من دو ماهشه زمانی که بدنیا اومد دکتر گفت کلستاز خونش یکم بالایه چشاش زردی سونوی کبد انجام دادیم سالم بود ولی ازمایشش زردی نشون داده الانم چشاش زرده جای نگرانی هست یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۱:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام من انزیم کبدم ۲۲۰ هست کبد چربم خفیف هست و اندازه کبدم ۱۵ نیم سانت هست سوال یک چه دلیلی دارد انزیم این همه بالا باشد ۲ اندازه طبیعی کبد چند سانت است
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad Mohammadi
۱۱:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
آيا قرص اساگول باعث كبد چرب ميشود؟
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۹:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من رفتم چکاپ همه چیز نرمال، فقط دو آنزیم کبدم AST99 و ALT207 نشون داد سونو هم رفتن کبدم چرب نرمال نشون داد ، و هیچ مورد دیگه م بالا نیست، زیر وزن سلامت هستم وزن مانکنی و تغذیه سالم دارم، فقط مصرف الکل دارم حدودا هفته ای دو بار، لطفا بگید باید چکار کنم و مشکل من چیه، متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنده آنزیم کبدم ۴۳و۷۵ میباشد باید دارو مصرف کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
چند روز پیش ازمایش کامل دادم که دکتر گفت کبد چرب دارم و شماره 48 رو نشون میده
من گرید چندم و ایا خطر زیادی داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
زلی
۲۰:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلان خسته نباشید من۲۵ سالمه پوست سرم خییلی میخاره وقرمزمیشه وصورتم خیلی جوش میزنه تازگیابدنمم یه مقدارشروع کرده به جوش زدن دیگه به خاطر کرونا نمیتونم برم دکتر از داروخونه پرسیدن گفت احتمال داره کبدت چرب باشه بهم قرص لیور گل۷۰ دادکه استفاده کنم ایا احتمالش هست واقعا کبدم چرب باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
z man
۲۱:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
من سونو شکم گرفتم گفته احتمال چربی کبد یا یک نو بیماری خود ایمنی هستش . و دکتر برام تست astو altنوشت last نرمال بود اما alt دو تا بالا بود نشونه ی چیست ؟درضمن من رماتیسم هم دارم و قرص رماتورست مصرف میکنم .تقریبا یک هفته است رماتیسم رو تشخیص داد و دارو میخورم
Iran (Islamic Republic of)
Raha
۱۶:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام. ببخشید من مقدار Ast =50 و مقدار Alt = 117 الانم 18 سالمه اصلا هم چاق نیستم 62 کیلو ام شاید کلا دو یا سه کیلو اضافه وزن داشته باشم دکتر رفتم ی سری ازمایشه دیگه برام نوشت که همش نرمال بود نمیدونم مشکل از چیه لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۴:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر
ببخشید من آزمایش دادم alt & ast بالا نشون داده مشکل چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
عطایی
۰۷:۴۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
برا سونو گرافی کبد ناشتا باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام سونوگرافی کبد وشکم دادم جواب اینه.طول کبد 144 mm.کبد با ابعاد طبیعی دارای اکوی پارانشیمال افزایش یافته میباشد که مطرع کننده کبد چرب گرید l_ll میباشد.یعنی چی .چیکار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام پارسال آزمایشALTدادم 44بود امروزبعد از یکسال شده 45 ولی آنزیمAST پایین است حدود 26 حالا دکتر سونو نوشته آیا سونو انجام بدم؟


قنبری
Iran (Islamic Republic of)
زینب گودرزی
۲۱:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام پسرم13سالشه ازمایش داده دکترگفته آنزیم کبدیش ی مقداربالاس براش سونو نوشته وگفته که قندش103بنظرتون خطرناکه؟
Iran (Islamic Republic of)
معراج
۲۱:۴۰ ۲۸ دی ۱۳۹۸
آیا کبد چرب هم اذیت داره
من یه هفت ماهی میشه کبدچرب ڱرید ۳ داشتم رفتم ورزشو اینا
آلان افتادم ڱرید۱ رفتم دکتر بهم گفت کبد هیچ اذیتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
فاطيما
۱۱:۵۱ ۱۷ دی ۱۳۹۸
سلام . چند وقت پيش سونوگرافي كلي شكم انجام دادم كه نشون داد كبد چرب گريد1 دارم و اندازه كبد از حد نرمال بيشتر است. لطفا بگين اين يعني چي ؟ اين مورد خطرناكه و نياز به دارو و پيگيري داره يا با رعايت رژيم غذايي و ورزش برطرف ميشه؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۱:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۸
میزان Alt خونم 61 و Ast 28 هست. یه مقدار ضعف بدنی و لرز احساس می کنم و مدفوع خونی؛ رنگ روشن است. علت کبد چرب است؟ یا چیز دیگری است؟
Iran (Islamic Republic of)
مینا تقوی
۱۶:۴۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام همسرم دچار سیروز کبد است و دیاببت نوع ۲ ر دارد آیا از قرص الگومیدسبز می‌تواند استفاده کند
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۵:۱۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
با سلام من ازمایش دادم کبد چربم ۹۴ Hستاره زده خطر ناک هستش
ممنون میشم راهنمایم کنید.
Germany
امین
۱۴:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام alt من رو ازمایش ۴۳ hنشون داده یعنی چی و ربطی ب سستی بدن داره یانه و برای بهبود چکار کنم البته هموگلوبین ۱۹.۵ هستش ربطی بهم دارن یانه مرسی
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۲:۲۳ ۰۴ دی ۱۳۹۸
سلام من کبد چرب دارم از حد نرمالش ۱۲ درجه بیشتر است آیا خطرناک یا نه
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۷:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با سلام آقای دکتر تست Sgpt من 70 هست و تست sgot36 هست و من تا حالا اصلا خبر نداشتم و بصورت ناگهانی تو چکاب معمولی متوجه شدم ایا وضعیتم خیلی خرابه تو نت یکم سرچ کردم خیلی نگران کننده اومد جوابش ممنون میشم پاسخ بدین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۰:۵۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
سلام بنده 37سال سن دارم زیر چشمهایم سیاه شده وگود شده آزمایش دادم هموگلوبین 14 _alt59_ ast41 هسته عصبی هستم ناراحتی معده دارم خوابم هم تنظیم نیست کم خوابی دارم آیا کبد من مشکل خاصی دارد سونوگرافی هنوز نرفتم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام ALT من 57 است. وضعیت چربی کبد در چه مرحله است؟
Iran (Islamic Republic of)
چ احمدی
۰۰:۱۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام جناب دکتر وقت بخیر
۳۵ سالمه ۹۵ کیلو وزن دارم
اسپن کبد ۱۳۳ م م واکوی ان افزایش یافته کبد چرب گرید ۳
و سنگ کیسه صفرا به دیامتر ۷ تا ۱۵ م م دارم
باید چیکار کنم
چه دارویی مصرف کنم
ایا خام گیاه خاری شیوه تغذیه مناسبی هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
طناز
۱۹:۳۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
اكوى پارانشيمال كبد به صورت منتشر افزايش يافته است . (fatty liver gradel ) يعنى چى
Iran (Islamic Republic of)
علی پریدار
۲۳:۲۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
با سلام آزمایش خونم ast31وalt59میباشد آیا خطرناک میباشد؟
Iran (Islamic Republic of)
خیرمراد شهبازی
۲۲:۱۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
ازمایش دادم کبدم ۳۹ASTو ALT38 گرید چندم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
با سلام..من پارسال سونو دادم و گفتند کبدم چرب و گرید ۱ هست و همانژیوم به قطر ۱۲ mm در لب چب کبد است و بخاطرش اسکن دادم و گفتن سرطانی نیست ولی مرتب باید سونو بدم که اندازه همانژیوم بررسی بشه امسال که سونو دادم گفتن کبدچرب نیست و همانژیوم هم نداری امکان داره همانژیوم ازبین بره؟آیا امکان اشتباه سونو هست و نیازه که سونو رو تکرار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۴:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام
می خواستم سونوگرافی منو تفسیر کنید و راه درمان به من ارائه بدهید.در سونوگرافی من نوشته کبد باSpan140که معنای ان چیست و نرمال این عدد باید چقدر باشد.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
با سلام، من ast من تو آزمایش ۷۱ است و Alt هم ۱۱۲ و فاصله زیادی با حالت نرمال داره، خواستم ببینم این وضعیت نگران‌کننده است؟ دقیق چه وضعیتی را نشون می‌ده
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۱۱:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
باسلام
در سونوگرافی شکم معنی جمله " اکوی کبد نرمال رو به بالا است " چیست؟
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
سنا
۰۸:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام ast من ۴۷ هست ایاخطرناک هست ومممکنه مشکل کبدداشته باشم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حاتمی
۱۳:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام...من کبد چرب دارم.Alt من ۱۰۷.۳ هست.چطور بفهمم گرید چند دارم?
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۱۹:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سلام من ۴۹ سالم تازه آزمایش دادم سطح sģpt من ۳۴ است و طبیعی می بایست زیر ۳۱ باشه من را راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۶:۱۸ ۲۷ تير ۱۳۹۸
با سلام 34 سال سن دارم اضافه وزن دارم البته 2 ماه هست که رژیم سالم خوری و ورزش روزانه رو شروع کردم و به دلیل پرمویی مدت زمان طولانی حدود 16 سال قرص اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند مصرف کردم که 2 ماهه این قرصها رو قطع کردم آزمایش خون و سونو دادم آنزیمهای کبدی بالا بود و مشکل چربی و قند خون ندارم. نتیجه ی سونو کبد چرب گرید 2 رو نشون داد. دکتر به من روزی 2 تا لیورگل 140 و یک ویتامینE 400 و اوردوکسی کولیک اسید 300 روزی 1 عدد تجویز کرده. سوال اول من اینه : دلیل بالا بودن آنزیمهای کبدی و کبد چرب من می تونه به دلیل خوردن طولانی مدت اسپیرونولاکتون و دیان باشه؟ سوال دوم من: آیا ویتامین ای روزی یک عدد زیاد نییست؟ سوال سوم : قرص اوردوکسی کولیک اسید اصلا ارتباطی به کبد چرب داره؟ با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
کبد چرب گرید۳
۱۴:۱۰ ۲۲ تير ۱۳۹۸
کبدمکچرب هست گرید ۳ ورزش میکنم،رژیم غذایی کم کالری گرفتم و قرص آترو استاتین و امگا۳ هم مصرف میکنم،خواستم ببینم باید چیکار کنم آنزیم های کبدی پایین بیاد آیا با همین رژیم و ورزش و رفع کبد چرب آنزیم ها پایین میاد؟؟؟بهترین روش برای پایین آوردن ALTوAST چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
از دویست هزار صفحه بازدید شد یکی نگفته لیورگل بعد از غذا بهتره یا بعد ازغذا.نوشتن روش مصرف: با یک لیوان اب. زمان مصرف:سه نوبت درروز .اقا اینو میدونیم.مشکل قبل یابعد غذاست.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۳۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
آزمایش رفتم جواب آزمایش کبد 47ستاره زده شده ایا کبد چرب دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۲ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر من احساس شدید اضطراب ودلشوره دارم میشود به خاطر کبد چرب باشد
Iran (Islamic Republic of)
آرمان پرسپولیس
۱۲:۰۶ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام من آنزیم کبدیم شده ۸۶.۲ باید چکار کنم میشه آزمایشم خطا زده باشه علائم بالا رفتناش چیه چه مشکلی پیش میاد از بالا رفتن
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۰:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام من۲۷ سال سن دارم با وزن ۵۲ کیلو و به تازگی سنو دادم.که گفته شد به کبد چرب گرید یک دچارشدم.سوال بنده اینه که آیا میتونم با وجود کبد چرب برای بارداری اقدام کنم؟؟؟؟ممنون میشم سوال منو جواب بدین.
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۳:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
در آزمایش خون میزان آنزیم کبدی بالا بوده ولی در سونوگرافی وضعیت کبد و کیسه صفرا نرمال است. پس علت چیست؟ باید چیکار کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۲۰:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
با سلام من 25 سالمه و چند روز پیش آزمایش دادم و ALT 45 هست و AST 29 به نظرتون جای نگرانی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
سلام
من آزمایش خون دادم ast= 45 alt= 53 این میتونه گرید چند باشع؟
Iran (Islamic Republic of)
Bahar
۰۰:۱۹ ۱۳ دی ۱۳۹۷
سلام
من خواهرم عمل بای پس معده انجام داده به سرعت ۴۰ کیلو وزن کم کرد و کبدش دچار مشکل شد .سفیدی چشماش زرد،وسمت راست شکمش درد داره ،توانش کم شده ،خیلی سرفه میکنه ،یبوست داره
آزمایش داده و گفته شده که کبدش بزرگ شده
میشه لطفا راهنمایی کنید که چیکار باید بکنیم که خوب شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام ی بچه ی ماهه سنو انجام داده گفتن اکوی پارانشیم کبد افزایش یافته یعنی چه میشه توضیح بدین
۱۲۳