میهمانان تالاب میقان اراک برای ادامه حیات چشم به راه کمک انسانها هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، برف و سرما پرندگان مهاجر تالاب میقان اراک را گرفتار کرده و جان این پرندگان را تهدید می کند.
به گفته حیدری از محیط بانان محیط زیست استان مرکزی تاکنون بقایای لاشه 50 پرنده که بر اثر سرما یخ زده و طعمه گوشتخواران شده بودند در حواشی تالاب یافت شده است.
او افزود تاکنون یک تن گندم و ذرت از منابع اداره کل محیط زیست در تالاب میقان دانه ریزی شده که در مقابل جمعیت پرندگان ناچیز است جمعی از فعالان زیست محیطی و مردم طبیعت دوست اراک هم با بهره گیری از راهنمایی های محیط بانان همه روزه به تالاب میقان می روند و برای این پرندگان دانه ریزی می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم شمار پرندگان مهاجر وارد شده به تالاب میقان از اواخر شهریور تاکنون را 50 هزار قطعه و تنوع آنان را بیش از 100 گونه اعلام کرد.
انصاری افزود درناهای خاکستری بیشترین و عمده ترین گونه پرندگان مهاجر تالاب میقانند و امسال بیش از 10 هزار قطعه از آنان به این تالاب آمده اند.
درناها پرندگانی بزرگ با دو متر ارتفاع و طول دوبال دو متر هستند که از سیبری تا شمال آفریقا مهاجرت می کنند و در مسیر خود مدتی در تالاب میقان اقامت دارند.
تالاب میقان اراک با وسعت 25 هزار هکتار اولین زیستگاه پرندگان مهاجری است که از شمال کشور و نواحی سردسیر سیبری به قصد گذراندن زمستان 10 تا 15 هزار کیلومتر سفر می کنند./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۰:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
تالاب تو همسایگی شهرماست،وازتالاب سولفات سدیم هم استخراج میشه