وزیر امورخارجه کشورمان در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به تداوم تحریم های بین المللی علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین: "دکتر محمد جواد ظریف" در سخنانی که در کنفرانس امنیتی مونیخ ایراد کرد،گفت:ادامه تحریم‌ها علیه تهران به ایجاد بی اعتمادی بین ایران و غرب منجر شده و اعتماد بین طرفین را تقویت نمی‌بخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در میزگردی در مونیخ، با بیان اینکه ایران با قطر،کویت و عُمان گفتگوهای مفیدی داشته است ابراز امیدواری کرد مانند این گفتگوها بین تهران و ریاض هم انجام شود.

"طریف" افزود:هیچ‌گونه مانعی در مقابل روابط ایران با عربستان مانند رابطه با ترکیه وقطر وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این نشست که با حضور "کارل بیلت" وزیر خارجه سوئد، "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و "کریس مورفی" سناتور آمریکایی برگزار شد، با تاکید بر اینکه حل بحران سوریه با توقف خونریزی‌ها در این کشور آغاز می‌شود گفت:این بحران از طریق برخی پیشنهادات توهمی حل نخواهد شد.

ظریف در پاسخ به اظهارات "بیلت" که گفت ایران باید بحث حقوق بشر را نیز مد نظر قرار دهد، گفت ایران و اتحادیه اروپا در سفر آتی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، در مورد این موضوع گفتگو می‌کنند.

"دکتر محمد جواد ظریف" تصریح کرد:استقرار تروریست‌ها در سوریه و افزایش آن به شکل هولناکی،امنیت تمامی کشورها جهان را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: تمامی منطقه و حتی اروپا و آمریکا بهای آنچه را که در سوریه رخ داده را خواهند پرداخت.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:قانع کردن ستیزه جویان مستقر در سوریه برای متوقف کردن اقداماتشان کار دشواری است.



انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، ایران ، المیادین ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار