جزئیات دیدار وزیران امورخارجه آمریکا و ایران در مونیخ؛

کری: تحریم‌های کنونی علیه تهران ادامه پیدا خواهد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای ایرانی خود بر تداوم تحریم‌های کنونی علیه تهران تاکید کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با "محمد‌جواد ظریف" همتای ایرانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد: تحریم‌های کنونی علیه تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

"جنیفر پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعتی پیش در پیامی در توئیتر خود دیدار بین وزیر امور خارجه این کشور و همتای ایرانی اش را تأیید کرد.

با این حال گفته می‌شود ظريف و کري در اين ديدار درباره راه‌های پيگيری مذاکرات هسته‌ای گفتگو کردند.‎ 

ايران و شش کشور قدرتمند جهان که شامل پنج عضو دائم شورای امنيت و آلمان هستند، اواخر نوامبر توافقنامه موقتی را درباره برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند و اين توافقنامه از 20 ژانويه به اجرا درآمد.

به گفته یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا، کری در گفتگو با ظریف بر اهمیت مذاکره هر دو طرف با حسن نیت و لزوم پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس توافق موقت ماه نوامبر تاکید کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا بر اساس این توافق برخی تحریم های ایران را به حال تعلیق درآوردند ، اما کری در گفتگو با ظریف تصریح کرد که آمریکا به اجرای تحریم های دیگر ادامه خواهد داد. 

ظریف روز شنبه در مصاحبه ای گفت ایران قصد ندارد تحقیقات درباره سانتریفوژهای مورد استفاده برای غنی سازی اورانیوم را در چارچوب توافق هسته ای نهایی کنار بگذارد. 

وی در پاسخ به این سوال که دستیابی به توافق نهایی چه مدت طول خواهد کشید گفت : مذاکره برای دستیابی به توافق نهایی تازه شروع شده است. این نخستین گام از گام نهایی است و من انتظار دارم این کار مدتی طول بکشد.

وزیر امور خارجه ایران به خبرگزاری رویترز و شرکت تولید تلویزیونی "اینترنشنال مدیا اسوشیتس" گفت : ما آماده ایم زیرا معتقدیم این به نفع ماست و ما هیچ قصد دیگری نداریم. بنابراین ، از لحاظ نظری این کار نباید چندان دشوار باشد. رسیدن به توافق بر سر جزئیات ممکن است کمی دشوار باشد ، بنابراین باید ببینیم چه می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، کری ، وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار