"رحمانیان" گفت: اکنون نه به خاطر تعهد کاری و نه به خاطر عشق به کارگردانی کار می‌کنم بلکه فقط برای عصبانیت از برخی کسان کار به روی صحنه می‌برم.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ نشست رسانه‌ای نمایش "روزهای آخر اسفند و آرش زاد" با حضور محمد رحمانیان کارگردان نمایش؛ "اشکان خطیبی" بازیگر؛ "غزل شاکری" بازیگر؛ و "بهروز صفاریان" سرپرست گروه موسیقی این نمایش صبح امروز در تالار رودکی مجموعه تالار وحدت برگزار شد.
 
"محمد رحمانیان" کارگردان نمایش "روزهای آخر اسفند" درخصوص چگونگی شروع این نمایش گفت: حدود یک ماه با "اشکان خطیبی" به دنبال منابع و چرایی واقعه بودیم این واقعه کم چیزی نبود به جز حادثه کشته شدن دو خواننده در خارج از کشور.
 
وی ادامه داد: حاشیه دفن این دو هنرمند بسیار بیشتر از چرایی مرگ آنها بود و فاجعه اصلی نادیده گرفته شد و ما می‌خواهیم به چرایی این موضوع بپردازیم و به طور حتم آزمون سختی در پیش داریم که امیدوارم سربلند بیرون بیاییم.
 
"رحمانیان" درخصوص مجوز این طرح و نمایش عنوان کرد: ما باید هم از طرف مرکز موسیقی و هم از طرف مرکز هنرهای نمایشی مجوز می‌گرفتیم چرا که کار تلفیقی از موسیقی و نمایش است و تاکنون هم با طرح موافقت شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به انتخاب "غزل شاکری" به عنوان بازیگر این نمایش عنوان کرد: از نظر من حضور غزل شاکری در این نمایش خوب است و چقدر من دیر با او آشنا شدم و تأسف می‌خورم از همه سال‌هایی که با او کار نکردم.
 
رحمانیان خط اصلی داستان را براساس نمایش "اسب" خواند و بیان کرد تلفیق موسیقی و نمایش از پیش تعیین نشده بود.  چرا که اشکان خطیبی و بهروز صفاریان ما را به سمت و سوی این موضوع کشاندند. وی اجرای این نمایش را ادای دین به موسیقی پاپ ایران و کسانی که برای این موسیقی زحمت کشیدند و هم‌چنین فرهاد و گروه موسیقی "سگ زرد" خواند.
 
رحمانیان در ادامه درخصوص نمایش "آرش‌زاد" گفت: قبل از این کار ما چندین کار با هنرجویان "مهتاب نصیرپور" انجام دادیم اما از سال 92 نمایش "آرش‌زاد" را شروع کردیم و این در حالی است که از سالها پیش می‌خواستم این کار را انجام دهم اما بنا به شرایطی انجام نشد.
 
وی افزود: 26 دی ماه 1391 اتفاقی که از طرف مطبوعات خواندم من را تکان داد و آن اتفاق درخصوص حمله شبانه بولدوزرها به بیمارستان روانی آزادی بود که موجب شد آرش‌زاد را کار کنم.
 
رحمانیان افزود: بعد از اتفاقات خرداد 92 وقتی به ایران آمدم قرار شد سه شب در تالار وحدت اجرا کنیم اما اکنون از ما 25 میلیون تومان برای اجرا در این تالار می‌خواهند و این در حالی است که ما پولی نداریم که به تالار وحدت بدهیم.
 
وی گفت: چنانچه پول تالار را ندهیم اجازه اجرا در این تالار را به ما نمی‌دهند.
 
رحمانیان گفت: من نامه‌ای به علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "حسین طاهری" مدیر مرکز هنرهای نمایشی نوشتم و امیدوارم که آنها برایمان کاری کنند و اجازه اجرا به من بدهند اما چنانچه اجازه اجرا ندهند من در محوطه بیرونی و جلوی تالار وحدت اجرا خواهم کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: اکنون نه به خاطر عشق به کارگردانی نه به خاطر تعهد و وظیفه کاری کار می‌کنم بلکه فقط به خاطر عصبانی کردن بعضی از آدم‌ها کار می‌کنم.
 
اشکان خطیبی درخصوص نمایش "روزهای آخر اسفند" گفت: این نمایش با 11 ترانه خاطره انگیز و نوستالژیک از دهه 40 تا اواخر 80 به زبان انگلیسی و با تلفیق نمایش و موسیقی به صحنه می‌رود.
 
وی ادامه داد: از 20 ترانه قدیمی 11 کار را بر حسب سلیقه انتخاب کردیم البته ترانه‌هایی از "فرهاد" نیز در این کار وجود دارد.
 
خطیبی تصریح کرد: بهروز صفاریان سرپرست گروه موسیقی نمایش است و خدا را شکر آقای ارجمند مدیر مرکز موسیقی مشکلی بابت متن موسیقی‌ها نداشت.
 
وی با اشاره به هزینه‌های نمایش خاطر نشان کرد: ما تاکنون هیچ کمک هزینه‌ای از کسی نگرفتیم بلکه کار را با هزینه شخصی اجرا می‌کنیم.
 
بهروز صفاریان سرپرست گروه موسیقی نمایش روزهای آخراسفند در این نشست گفت: تلفیق موسیقی و تئاتر اتفاق نو و تجربه‌ای خوب برای من است که امیدوارم قدر این اتفاق خوب را بدانند و قدم‌هایی را به جلو برداریم.
 

انتهای پیام/ اس
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار