آیت‌الله نوری همدانی گفت: آمریکا لیاقت سازش را ندارد، چراکه غیر از حقه و نیرنگ، سلاحی در اختیار ندارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله نوری همدانی"، در دیدار مسئولان و کارکنان وزارت دفاع، با گرامیداشت دهه فجر، به آیاتی از سوره فجر اشاره کرد و گفت: خداوند متعال از کسانی که در راه خدا قیام و حرکت می‌کنند، حمایت می‌کند و در چند جای قرآن به این نکته اشاره شده است.
 
وی در ادامه، سرنوشت ستمکاران و ظالمان را هلاکت و نابودی دانسته و تصریح کرد: بنا بر وعده الهی که در سوره فجر آمده است، دشمنان اسلام محکوم به هلاکت و نابودی هستند.
 
معظم‌له، آشنا بودن با قرآن و نهج‌البلاغه را در سرنوشت انسان مؤثر معرفی کرد و ابراز داشت: آشنا بودن با قرآن و نهج‌البلاغه در سرنوشت انسان تأثیر دارد و ریشه انقلاب نیز آشنایی با مباحث قرآن و اهل‌بیت‌(ع) است. چراکه این انقلاب بر اساس ایمان و عقیده مردم شکل گرفته و ادامه راه انبیاء و اولیا است.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وجوه قرآن اعم از باطنی و ظاهری، یادآور شد: از معنای باطنی قرآن فقط اهل‌بیت(ع) پیامبر(ص) مطلع هستند. امام صادق (ع) در تفسیر آیات قسم سوره فجر، فجر را ظهور حضرت مهدی(عج)، لیال‌العشر را امامت امام حسن مجتبی(ع) تا امام حسن عسکری(ع)، شفع را کنایه از امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) و وتر را یگانگی خداوند تفسیر می‌کنند.
 
معظم‌له درباره توکل و دلگرمی به خدا،، خاطرنشان کرد: بسیاری از آیات قرآن کریم برای دلگرمی دادن به پیامبر(ص) است و در حال حاضر انقلاب اسلامی برای تمام مردم به ویژه مراجع تقلید و روحانیت دلگرمی محسوب می‌شود.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سرنوشت قوم عاد، ثمود و فرعون، اظهار داشت: قوم عاد، ثمود و فرعون در زمان کنونی نیز وجود دارند و در روزگار ما کفار، منافقان و صهیونیست ها جای آن‌ها را پر کرده‌اند.
 
معظم له با اشاره به فعالیت وهابیت و تکفیری‌ها در منطقه، افزود: تکفیری‌ها که از ناحیه عربستان سعودی پشتیبانی می‌شوند، بسیار خطرناک هستند و عربستان پول نفت و گاز مسلمین را وسیله‌ای برای جنگ با مسلمانان و به ویژه شیعیان قرار داده است!
 
این مرجع تقلید در بخش دیگیر از سخنان خود با اشاره به سخنان برخی افراد در رابطه با سازش با آمریکا، گفت: آمریکا لیاقت سازش را ندارد، چراکه غیر از حقه و نیرنگ، سلاحی در اختیار ندارد.
 
آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به حمایت آمریکا و عربستان از آل خلیفه شورشی‌های سوری، یادآور شد: با تمام مشکلات موجود در منطقه، رهبر معظم انقلاب در روزگار کنونی مایه دلگرمی تمام مسلمانان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: حلیه ، نیرنگ ، آمریکا ، سلاح ، سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار