معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: 800 میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای اجرای سد کنگیر شهرستان ایوان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ شاپور پولادی  امروز در جریان بازدید از سد کنگیر شهرستان ایوان با بیان این مطلب افزود: این سد خاکی مخزنی با 20 میلیون متر مکعب ذخیره آب دریاچه، 42 متر بلندی و 740 متر طول دارد و اکنون عملیات خاک برداری آن به پایان رسیده است.
بگفته پولادی  سد کنگیر زمین های حاصل خیز و هموار بخش زرنه از توابع شهرستان ایوان را زیر پوشش آبگیری قرار می دهد و آب کشاورزی این بخش را تامین می کند.
معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه سد کنگیر شامل سه طرح ساخت، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است گفت:  این سد در هر ثانیه 220 لیتر آب تولید و با خط لوله 31 کیلومتری در سه مرحله پمپاژ می شود که از این میزان 120 لیتر از چشمه و 100 لیتر از رودخانه تامین می شود.
پولادی  افزود: برق سد کنگیر از شهرستان گیلانغرب از توابع استان کرمانشاه تامین شده است.
وی بیان کرد: مشکل اصلی سد، تامین منابع مالی است که امید است با تخصیص اعتبار از راه اوراق مشارکت و منابع ملی کار ساخت و اجرای در آینده نزدیک پایان یابد.
پولادی یادآور شد: سد کنگیر در دراز مدت آب آشامیدنی ایوان و روستاهای این شهرستان را تامین می کند.
سد کنگیر در بخش زرنه از طرح های مهم حوزه آب استان ایلام است که با بهره برداری از آن افزون بر آبی کردن صدها هکتار زمین کشاورزی آب آشامیدنی جمعیت فراوانی از شهرستان ایوان تامین می شود.
بخش هفت هزار نفری زرنه در فاصله 10 کیلومتری شهر ایوان و 45 کیلومتری ایلام قرار دارد./ش
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سد ، کنگیر ، ایوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.