امام جمعه قم گفت: نباید از تهدیدات بیگانگان بهراسیم؛ ما از گذشته در محاصره دشمنان بودیم، ولی با توکل به خدا به توفیقات فراوان رسیدیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع اعضای شرکت کننده در همایش جنگ نرم صدا و سیما که در حرم مطهر برگزار شد،‌ اظهارداشت: توجه مسئولان صدا و سیما به رشد و بالندگی کارکنان در عرصه جنگ نرم، شایسته تقدیر است.

امام جمعه قم با گرامیداشت دهه فجر گفت: ‌دهه فجر مملو از عبرت‌ها و درس‌هاست که باید همواره این‌ها را در جامعه تبیین کنیم تا ره‌توشه‌ای برای عبور در عرصه‌های مختلفی داشته باشیم.

وی انقلاب اسلامی ایران را امانت نسل گذشته در دست ما معرفی کرد و گفت: از آداب امانت این است که امانت را به خوبی حفظ کنیم و در ادامه آن را به اهلش بسپاریم.

این استاد حوزه از جمله درس‌های موجود در انقلاب اسلامی را اخلاص در عمل افراد معرفی کرد و گفت:‌ از نکته‌های درس‌آموزی که امروز باید به آن توجه شود و آن را امام خمینی(ره) از سیره معصومین علیهم‌السلام و معارف الهی آموخته بود، این است که کار باید برای خدا انجام شود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: "کار برای خدا انجام دادن"، در مرحله گفتن و شنیدن و... کار دشواری نیست، آنچه مهم است، عملی نمودن این ادعاست؛ امام خمینی(ره) ظرفیت بزرگ الهی را در خود ایجاد کرد و توانست با عملی نمودن این اخلاق در عمل، ‌انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی با تأکید بر این که ما باید در مسیر پیش روی خود، به خدا توکل کنیم، گفت: ما نباید از تهدیدات بیگانگان بهراسیم؛ ما از گذشته در حصر دشمنان بودیم ولی ما با توکل به خدا به توفیقات فراوان رسیدیم، سیره معصومین علیهم‌السلام به ما آموخت که هیچ گاه از کمی افراد نسبت به کثرت دشمنان نهراسیم؛ چیزی که حضرت امام خمینی(ره) به آن عمل کردند و با توکل به خداوند، هیچ‌گاه به خود ترس راه نداد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان توجه به اتحاد و همفکری در میان مسئولان گفت: مسئولان با تأسی از قرآن باید در برابر دشمنان محکم و سرسخت باشند ولی در میان خود مهربان و رئوفانه رفتار نمایند؛ این مسئله‌ای است که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند و همواره آن با تبیین می‌نمایند./ش


برچسب ها: قم ، دهه ، فجر ، عبرت ، درس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.