معاون طرح و برنامه ریزی و بودجه وزیر دفاع با اشاره به اینکه در زمینه توسعه صنعت باطری سازی در کشور به جایگاه بسیار مطلوبی به ویژه در عرصه صادرات رسیده‌ایم، تصریح کرد: در بازار تولید ساخت باطری سالیانه ۵ میلیون باطری تولید می‌کنیم که در کشور نیاز به ۱۰ میلیون باطری داریم و باید به جایگاه مطلوب تری نیز دست یابیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ابراهیم محمودزاده معاون طرح و برنامه ریزی و بودجه وزیر دفاع در دومین همایش ملی باطری ایران که با همت سازمان توسعه منابع انرژی و انجمن الکتروشیمی ایران در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز ۱۴ بهمن سالگرد پرتاب ماهواره "امید" به فضا است که توانسته ما را به جایگاه بسیار مهمی برساند.  
 
وی افزود: در طراحی و مونتاژ نهایی این ماهواره از کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر (ع) با اشاره به اینکه در زمینه توسعه صنعت باطری سازی در کشور به جایگاه بسیار مطلوبی به ویژه در عرصه صادرات رسیده‌ایم، تصریح کرد: در بازار تولید ساخت باطری سالیانه ۵ میلیون باطری تولید می‌کنیم که در کشور نیاز به ۱۰ میلیون باطری داریم و باید به جایگاه مطلوب تری نیز دست یابیم.  
 
محمودزاده صنعت باطری را صنعت سبز دانست و گفت: باید تعامل خوبی با محیط زیست داشته باشیم تا به جهت استفاده از باطری آلوده نشود.  
 
معاون طرح و برنامه ریزی و بودجه وزیر دفاع با تاکید بر تولید، توزیع و خدمات پس از فروش باطری‌ها افزود: صنعت باطری سازی صنعت متحولی است که دارای ارزش افزوده بالا و بازار خوبی در کشور است و خوشبختانه شرکت‌های مختلفی در عرصه تولید باطری در کشور فعال هستند.  
 
وی اظهار داشت: نیاز است تا این صنعت در کشور حتما صادراتی شود و ما بتوانیم سالانه باطری‌های ساخت کشور را به کشورهای مختلف صادر کنیم.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر (ع) با بیان اینکه افق‌های جدیدی در صنعت باطری سازی در پیش رو داریم، تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوا، باید نسبت به ساخت ماشین‌های باطری دار، هیبریدی، دوچرخه‌ها و اتوبوس‌های باطری دار اقدام کنیم که باید به کمک تولیدکنندگان و خودروسازان برای جلوگیری از آلودگی هوا بیاییم و صادرات خود را در این عرصه قوی کنیم.  
 
محمودزاده با اشاره به ضرورت تلاش‌های گسترده برای جلوگیری از قاچاق باطری، بر لزوم تعامل انجمن باطری سازان کشور با دانشگاهیان و نخبگان در عرصه باطری نیز تاکید و خاطرنشان کرد: باید درباره ارتقای طراحی، ساخت و تکنولوژی این صنعت از دانش دانشگاهیان و متخصصان کشورمان ‌‌نهایت استفاده را ببریم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پرتاب ، ماهواره ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار