پرونده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان بسته شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، پس از برگزاری دو مرحله، به نتیجه نهایی رسید و آقای مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۴۰۳ رای ماخوذه به عنوان نهمین رئیس‌جمهور کشورمان راهی پاستور خواهد شد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری باید سال آینده برگزار می‌شد، اما شهادت آیت‌الله رئیسی در حادثه سقوط بالگرد، کشور را در شرایطی قرار داد که انتخابات زودهنگام را برگزار کند.

 در این راستا، دولت موظف شد طی ۵۰ روز مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند؛ موضوعی که محمد مخبر به همراه وزیر کشور به بهترین نحو انجام داد و پرونده این انتخابات زودهنگام پس از گذشت روز‌هایی فشرده با مشارکت مردم و انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» بسته شد.

حضور موثر مردم و مشارکت آنها در انتخابات نقشه‌های دشمنان را برای «تحریم انتخابات» را نقش برآب کرد. پیام‌های همدلانه رقبای انتخاباتی پزشکیان و مسئولان  پس از انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری، نشان‌دهنده شکل‌گیری فصل جدیدی از همدلی در ارکان حاکمیت است.

رهبر انقلاب نیز در پیامی به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به تبدیل «رفتار‌های رقابتی» به «هنجار‌های رفاقتی» تاکید کردند؛ راهبردی که تحقق آن، مسیر توسعه و پیشرفت روزافزون کشور در جنبه‌های مختلف را بیش از پیش هموار خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشارکت مردم را کاری درخشان نامیدند و گفتند: این حرکت بزرگ در رویارویی با غوغای تحریم انتخابات که دشمنان ملت برای القای ناامیدی و بن‌بست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش نشدنی است و همه نامزد‌ها و همه کسانی که برای پیروزی هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند در افتخار و ثواب آن شریک‌اند. 

قدیری ابیانه فعال سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اکنون ایام انتخابات گذشته است و همه جناح‌ها باید کمک کنند که امور به درستی انجام شود. الان آقای پزشکیان مانند خلبان هواپیمایی است که همه ما در آن هستیم و باید به پرواز درست این هواپیما کمک کنیم. وقت رقابت‌ها گذشته و وقت همکاری‌ها رسیده است. دولت هم باید تلاش کند که از همه توانایی‌های کشور از جمله توانایی رقبایش برای پیشبرد امور کشور استفاده کند.

علیرضا زاکانی هم پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات با صدور پیامی اعلام کرد: به آقای پزشکیان تبریک می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت دارم. پس از پایان رقابت‌ها، همه تلاش‌ها باید در راستای خدمت به مردم باشد و با توجه به نقش قوۀ مجریه در این خصوص، بنده نیز وظیفه خود می‌دانم با همکاری همه‌جانبه، راه خدمت به مردم عزیز را هموار نمایم.تمام برنامه‌هایم را که با پشتوانۀ جمع بزرگی از نخبگان نگاشته شده را به رئیس‌جمهور منتخب تقدیم می‌کنم.

شهاب الدین صدر رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری شورای وحدت نیز گفت: با پایان رقابت‌های انتخاباتی امروز روز رفاقت، همدلی و همکاری برای تحول سازنده و پیشرفت کشور است. تا مردم عزیزمان شاهد رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و برخورداری از رفاه و آسایش باشند.

علی اکبر ولایتی هم تاکید کرد: در دوره جدید نگاه عدالت‌محور، مبارزه با فساد، تبیین برنامه‌های راهبردی اثرگذار، تلاش برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آحاد مردم، نخبه‌گرایی، شایسته‌سالاری، تامین اقتدار و امنیت کشور، اولویت یافتن موضوعات اقتصادی، جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه تعاملات موثر و هدفمند منطقه‌ای و بین المللی و... می‌تواند مد نظر باشد و یقینا با همراهی ملت فهیم و بزرگوار ایران و انسجام ملی، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب بیش از گذشته محقق خواهد شد.

 بی تردید پیروز اصلی این میدان، مردم ایران اسلامی هستند که بار دیگر این حماسه سیاسی را در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط کردند و دولت چهاردهم هم باید در رفع مشکلات جامعه و ارتقا و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف گام بردارد.

خبرنگار: محمدحسین نیک‌خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۲:۲۱ ۱۹ تير ۱۴۰۳
کاهش قیمت سکه و طلا برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ تير ۱۴۰۳
خدا کنه مشکلات حل بشه
مردم عزیز کشورم از مشکلات رهایی پیدا کنن مخصوصا طبقه ضعیف

فقط منتظرم ببینم چه کابینه ای قرار تشکیل بشه

و اینکه با این همه پیش شرطی که آمریکا گذاشته برای بازگشت به مذاکرات که اول ایران باید انجام بده آقای پزشکیان چه کار خواهد کرد ؟؟؟؟؟
به مردم قول داد که تحریمها رو میتونه برطرف کنه

رفع فیلترینگم گفتن انجام میدن
مشکلات بورس گفتن حل میکنن
ارزش ریال رو هم گفتن درست میکنن
و قولهای دیگه
-
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۹ تير ۱۴۰۳
شما و همدلی
من و این همه خوشبختی محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۹ تير ۱۴۰۳
من ب آقای جلیلی رای دادم وپشیمون هم نیستم،اما ب آقای پزشکیان که رای بیشتری داشت احترام میگذارم و ایشون رییس جمهور کشور عزیزمه،انشاءالله موفق باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۹ تير ۱۴۰۳
شما از همی حالا میخوایییین ده میلیارد متر مکعب گاز بدین ب عراق با کمک ترکمنستان چجور میخواین مشگلات ایران حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۹ تير ۱۴۰۳
جالب هست آقای زاکانی تو مناظره گفت من تا آخر میمانم نمی‌گذارم شما رییس جمهور شوید نماند و دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهور شد بعدشم هم تبریک گفته
آخرین اخبار