معاون کل سازمان توسعه تجارت ايران گفت : اروپايي ها به ايران به چشم روزنه اي براي خروج از بحران هاي مالي و بيکاري نگاه مي کنند و اشتياق اروپايي ها براي توسعه فعاليت هاي اقتصادي در ايران دارند.

به گزارش گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدي ميرابوطالبي با اشاره به شرايط بحراني کشورهاي اروپايي افزود:اين کشورها براي پوشش بخشي از مشکلات خود خواستار مشارکت در فعاليت ها و گسترش همکاريهاي اقتصادي ، تجاري و صنعتي با ايران هستند.

وي با بيان اينکه ما ملتي زنده هستيم و زندگي خودمان را داريم ، گفت : ما هم تمايل داريم فعالان اقتصادي اروپايي به ايران بيايند و واقعيت هاي موجود کشور ما و همچنين تبليغات منفي را که مسئولان سياسي غرب عليه ايران داشتند از نزديک مشاهده کنند .

ميرابوطالبي افزود : کتمان نمي کنيم که شايد همکاري نکردن آنها مشکلاتي براي بخش هايي از توليد ما ايجاد کرده باشد ، اما اين مشکلات انچنان نيست که مملکت ما نتواند خودش را اداره کند.

وي با بيان اينکه حضور هيات فرانسوي در ايران براي ما نکته مثبتي است تا در وضعيت واقعي با انها مذاکره کنيم ، گفت : با توجه به فشردگي برنامه هاي تنظيم شده براي اين هيات در اقامت کوتاهي که در ايران دارند ، به نظر نمي رسد ملاقات ها و ديدارها به عقد قرارداد منجر شود.

برچسب ها: توسعه ، تجارت ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار