به
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ستاد خبري نخستين نمايشگاه بين المللي پوشاک ايران؛ در اين نمايشگاه که بزرگترين و جامع ترين نمايشگاه بين المللي پوشاک کشور است ، واحد هاي مختلف توليدي، صنعت ريسندگي ، بافت و طراحي و فروشگاههاي بزرگ؛ جديدترين توليدات ، طرح ها و مدل هاي متنوع لباس ايراني اسلامي را در معرض ديد علاقمندان قرار خواهند داد.
در نخستين نمايشگاه بين المللي پوشاک ايران، علاوه بر صنعتگران ، فروشگاه هاي زنجيره اي ، فروشگاه هاي عمده فروشي و خرده فروشي ، بنکداران و نمايندگي برندهاي خارجي ؛ رايزنان بازرگاني سفارتخانه هاي کشورهاي اسلامي و به ويژه کشورهاي همسايه نيز حضور و مشارکت دارند.
در اين نمايشگاه همچنين برترين برندهاي پوشاک ملي مردانه ، زندانه و بچگانه در طرح ها و رنگ هاي گوناگون به نمايش گذاشته مي شود.
در نخستين نمايشگاه بين المللي پوشاک ايران؛ توليدات شرکت هاي صاحب نام و برندهاي معروف کشور در قسمت هاي مختلف بچه گانه ، زنانه و البسه مردانه به نمايش درخواهد امد که فرصت بسيار مناسبي براي آشنايي مصرف کنندگان داخلي با کيفيت و تنوع محصولات داخلي است. توليد کنندگان لباس و همچنين خانواده ها و علاقه مندان مي توانند با حضور در اين نمايشگاه با نوين ترين و جديدترين طرح ها ، مدل ها و برند هاي برتر لباس زيباي ايراني آشنا شوند.
اين نمايشگاه فرصت بسيار مناسبي در اختيار توليدکنندگان، بازرگانان و ساير دست اندرکاران اين صنعت قرار مي دهد تا با استفاده از دانش و تخصص خود ، نمايش شايسته اي از محصول ايراني را به جامعه نشان دهند و توانمندي هاي صنتعگران داخل را در معرض قضاوت ، قرار دهند.
ارتقاي سطح توليد داخلي کشور، تقويت ارتباط توليدکنندگان و شبکه توزيع ، علمي کردن طرح توليد لباس داخلي ، کمک به توسعه اشتغال ، افزايش صادرات و افزايش راندمان توليد پوشاک ايراني ، مهم ترين اهداف برگزاري اولين نمايشگاه بين المللي پوشاک ايران است.
در حاشيه نخستين نمايشگاه بين المللي پوشاک ايران ، همايشي با موضوع برند سازي در حوزه پوشاک ، برگزار خواهد شد.
در اين همايش ضمن ارائه آخرين دستاوردهاي علمي اين حوزه ، تجارب نخبگان موفق برندهاي با سابقه نيز در اختيار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. برگزاري مسابقه بزرگ طراحي پوشاک ايراني از برنامه هاي جانبي نخستين نمايشگاه بين المللي پوشاک ايران است.
اين برنامه در طول چهار روز برپائي نمايشگاه با حضور استادان برتر اين حوزه و با نظارت انجمن طراحان ايران و اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاک ايران و در رشته هاي لباس هاي بچه گانه، زنانه ، مردانه و نوجوان و نيز طراحي پارچه برگزار مي شود.
هدف از برگزاري اين مسابقه ؛ آشنايي طراحان با نيازهاي واحد هاي توليدي و معرفي اين بخش مهم از صنعت پوشاک است. اين نمايشگاه به همت اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاک ايران و همکاري دستگاه هاي مربوط از جمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان توسعه تجارت ايران و شرکت سهامي نمايشگاههاي بين المللي تهران ، برگزار مي شود.
نخستين نمايشگاه بين المللي پوشاک ايران از 16 تا 19 بهمن هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقه مندان است.