از میان تقاضای 5 هزار و 800 طرح پژوهشی برای حمایت صندوق 2 هزار و 260 طرح مورد حمایت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ علی حیدری، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری طی سخنرانی گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران مسیر رشد و تعالی را به صورت مستمر طی کرده و یکی از ویژگی‌های این سازمان این است که تصمیم‌گیری و رفتار توسط پژوهشگران و دانشگاهیان شکل می‌گیرد هم‌اکنون 160 کار گروه وجود دارد که این تصمیم‌گیری‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود: صندوق حمایت طی این 10 سال با توجه به تحولات فضای علمی یک پویایی را مشاهده می‌کند چنانچه با توجه به فعالیت دولت جهت‌گیری معاونت جدید علم و فناوری به سمت تمرکز در تحرک بخشی در حوزه تقاضا در حوزه علم و فناوری، تقویت همکاری بین دستگاهی به خصوص در بخش اقتصاد و تمرکز بر اقتصاد "دانش بنیان" است که در این رابطه صندوق از گذشته تاکنون فعالیت‌هایی داشته است که یکی از اولین و مهمترین اقدامات تدوین برنامه راهبردی صندوق بوده است.

حیدری تصریح کرد: حمایت از انجام طرح پژوهشی، حمایت از دوره پسا دکتری، حمایت از ثبت بین‌المللی اختراعات، اعطای کرسی پژوهشی، ارتقاء اثربخشی صندوق و حمایت از طرح‌های تجاری سازی با هدف یکپارچه سازی و ایجاد مسیری برای "دستاوردهای پژوهشی"از جمله خدمات صندوق بوده است.

وی اظهار داشت: شناسایی ایده، شناسایی فعالیت‌های پژوهشی، حمایت از استخراج دستاوردهای ویژه و شکل گیری اقتصاد دانش بنیان از جمله مسیرهای جدید "صندوق نوآوری و شکوفایی" به حساب می‌آید.

حیدری تصریح کرد:‌ در حال حاضر بیش از 5 هزار و 800 طرح پژوهشی و تقاضا برای حمایت صندوق مطرح شده و بیش از 2 هزار و 260 طرح مورد حمایت قرار گرفته که در کل حوزه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت بوده است.

حیدری اظهار داشت: مجموع مبلغ طرح‌های مصوب طی 10 سال گذشته 450 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار