بر اساس آمارها فساد همچنان به عنوان یک چالش اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار داده است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، کمیسیون اروپا در اولین گزارش ضد فساد فاش کرد فساد سالیانه 120 میلیارد یورو (معادل 162 میلیارد دلار) به اقتصاد اروپا ضرر وارد می کند.

در این گزارش آمده است فساد همچنان به عنوان یک چالش اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.

این کشورها در سال های اخیر اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده اند اما نتایج این اقدامات متغیر بوده است بنابراین برای جلوگیری از فساد و مجازات عاملان آن باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

در این گزارش با اشاره به اوضاع فساد در 28 عضو اتحادیه اروپا این نکته مورد تاکید قرار گرفته است که این مسئله شایسته توجه بیشتر است.

"سسیلیا مالمستروم" کمیسر امور داخلی اروپا در بیانیه ای اعلام کرد فساد اعتماد شهروندان اروپایی را به موسسات دموکراتیک و قانون خدشه دار کرده است بعلاوه با ضربه زدن به اقتصاد این کشورها، دولت های اروپایی را از درآمدهای مالیاتی محروم کرده است.

به گفته وی کشورهای اتحادیه اروپا در سال های اخیر تلاش زیادی علیه فساد انجام داده اند اما گزارش اخیر نشان می دهد که این تلاش ها کافی نبوده است.

مالمستروم از این کشورها خواست به پیشنهادهای مطرح شده در این گزارش توجه کنند تا بتوانند با تلاش بیشتری به مبازره علیه فساد ادامه دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، اقتصادی ، فساد ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار