دربخش بودجه جاری با مبلغی به میزان ۱۲۷۰ میلیارد تومان کسری بودجه دانشگاه‌ها مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درمراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهارداشت: دانشگاه بیش از هرچیز دیگر مدیون انقلاب اسلامی است چراکه بعد از این رویداد عظیم جمعیت ۱۷۰هزار نفری دانشجویان به بیش از چهار میلیون نفر افزایش یافت.

 وی افزود: هنوز دوران سخت مالی تمام نشده است و همچنان در شرایط بحرانی به سر می‌بریم از این رو بایستی جهت انجام امور دانشگاه از خیرین کمک گرفت هرچند که این دانشگاه خود برخاسته از نیت خیرخواهانه دو انسان شریف یعنی مرحوم افضلی‌پور و بانو فاخره صبا است.

وی اظهار داشت: در دانشگاه شهید باهنر کرمان توسعه کمّی اتفاق افتاده و اکنون بایستی این دانشگاه به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه‌های نسل سوم پیش رود.

امید با اشاره به اینکه کشور ایران بایستی صادر کننده فکر و نرم افزار باشد، گفت: با ایجاد دانشگاه کارآفرین هر دانشجو می‌تواند برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.

 وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که دانشگاهیان و دانشجویان با نشاط، با انگیزه، آزاد و آرام ظاهر شوند.
همچنین تلاش می‌کنیم برای دانشگاه‌هایی که به بودجه آن‌ها توجه لازم نشده، بودجه‌ای مازاد بر لایحه دولت تخصیص دهیم که البته این مورد برای دانشگاه شهید باهنر نیز صدق می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار