ساری/

قطع بودن آب شرب 148 روستای غرب مازندران

در پی بارش سنگین برف و قطعی برق در غرب مازندران آب شرب 148 روستا با بیش از 35000 مشترک قطع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان مازندران در حاشیه رسیدگی به مشکلات ناشی از قطعی آب در روستاهای غرب مازندران اظهار داشت:بر اثر بارش برف سنگین و قطعی برق بسیاری از تاسیسات آبرسانی موجود در روستاها که با انرژی برق کار می کنند از کار افتاد و آب شرب 148 روستای غرب مازندران قطع شد.

مجید عبدالهی با اشاره به این نکته که در مناطقی که تاسیسات آب با ژنراتور کار می کنند مشکلی وجود ندارد افزود: برای رفع مشکل موجود در مرحله اول تلاش کردیم تا با 4 تانکر سیار، آب شرب را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی افزود:در حال حاضر بر اثر شدت سرما و ادامه بارش برف، بخشی از تاسیسات آبرسانی در این مناطق خسارت دیده و لوله ها ، شیرآلات و کنتور آب به دلیل یخ زدگی دچار شکستگی شده است.

مدیر عامل آبفار استان، عمده ترین مشکلات موجود را مسدود بودن راههای روستایی و عدم دسترسی به روستاها برای خدمات رسانی،کمبود تانکر و ژنراتورهای سیار و قطعی برق عنوان کرد و گفت:با در خواست کمک از استانهای معین برای روستاها بحران زده، سه دستگاه تانکر سیار و یک دستگاه وانت پیکاپ از استانهای سمنان ، گلستان و قم در منطقه حضور دارند و استانهای قزوین ،گیلان و زنجان نیز برای رفع مشکلات موجود و ارسال آب بسته بندی ، دستگاه بسته بندی آب ،تانکر و ژنراتور سیار اعلام آمادگی کردند.

وی افزود:با تلاش های صورت گرفته اکیپ های مدیریت بحران، هم اکنون آب شرب 47 روستا شامل 26 روستای چالوس و 5 روستای محمود آباد وصل و با راه اندازی تاسیسات سایت چشمه گردوک آب شرب 16 روستای مجتمع شرق نوشهر نیز برقرار شده است.

مهندس عبدالهی در خصوص آخرین وضعیت آب شرب روستاهای غرب مازندران اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب 14 روستای رامسر،32 روستا در عباس آباد و تنکابن،13 روستای چالوس،32 روستای نور و 9 روستا در نوشهر و در مجموع 100 روستا با 26000 مشترک قطع می باشد که تلاش ها برای وصل مجدد آب ادامه دارد.

مدیر عامل آبفار مازندران در پایان از مشترکین خواست تا به موارد ایمنی در یخ زدگی لوله ها توجه کنند و با عایق کاری لوله ها و کنتورها به وسیله پشم شیشه،گونی و یا قرار دادن کیسه های خاک اره در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان و نیز تعبيه درپوش مناسب براي کنتور و اتصالات و همچنين پر کردن حوضچه کنتور آب با کيسه هاي پوشال از یخ زدگی و ترکیدگی لوله ها و کنتور آب جلوگیری کنند و در صورت یخ زدگی کنتور و لوله ها از ریختن آب جوش بر روی کنتور پرهیز و با ریختن آب ولرم برای باز شدن ملایم جریان آب اقدام کنند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: قطعی ، برق ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.