کلسترول خون بیماری‌ای نیست که بتوان به راحتی از آن غافل شد، بلکه گاهی اوقات می‌توان به راحتی این بیماری‌ها را با گیاهان دارویی نیز درمان کرد.

مجید تهرانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گنجاندن زنجبیل و سیر در برنامهٔ غذایی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن است، این گیاه دارویی به دلیل خاصیت چربی سوزی که دارد و اگر همزمان با غذا مصرف شود می‌تواند به راحتی چربی‌ها را تحریک کرده و در مواردی نیز به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. 

وی افزود: زنجبیل را می‌توان در ماست، غذا و یا سبزی‌های تفت داده شده میل کرد. این گیاه به دلیل داشتن ماده‌ای اسیدی در بافت خود آنزیم‌های معده را تحریک کرده و موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می‌شود. 

وی اذعان داشت: زنجبیل به دلیل خواصی که دارد، موجب تقویت حرکات حلقوی ماهیچه‌ای دستگاه گوارش می‌شود و به این ترتیب شرایط بهتری را برای هضم و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش بوجود می‌آورد. 

وی اظهار داشت: مصرف این گیاه دارویی موجب از بین رفتن کلسترول در جریان گردش خون شده و در ‌‌نهایت موجب دفع آن‌ها از بدن می‌شود. بنابراین گنجاندن این گیاه در برنامهٔ غذایی به تبدیل و کنترل میزان چربی دریافتی در بدن انسان می‌پردازد و از جذب چربی‌های اضافی درون اندام‌ها نیز پیشگیری می‌کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار