سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به شروع تعویض سوخت نیروگاه بوشهر از امروز، گفت: ما خود را در جایگاهی نمی‌بینیم که پاسخ‌گوی مطالب مطرح شده از سوی رسانه‌ها خارجی باشیم بلکه در مذاکرات به بحث خواهیم پرداخت همچنین در مذاکراتی که در تهران انجام شد در رابطه با موضوع قراری گذاشته نشده است.

"بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد اجرای تعویض سوخت نیروگاه بوشهر گفت: هر سال باید سوخت نیروگاه تعویض شود.

وی ادامه داد: امسال هم از چندی پیش باید این کار صورت می‌گرفت که به در خواست وزارت نیرو و نفت به دلیل سرما و مشکلاتی که در گازرسانی به نیروگاهای گازی وجود دارد، تعویض سوخت را به تاخیر انداختیم.

کمالوندی افزود: درخواست برای تاخیر صورت گرفت و پس از آن با اطمینان به این که در نیروگاه‌های گازی به اندازه کافی گاز وجود دارد تعویض سوخت را از دیروز شروع کردیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تعویض سوخت به این صورت است؛ هنگامی که راکتور در حال خاموش است مرحله به مرحله قدرت آن را پایین می آورند و ممکن است تا 24 ساعت به طول بیانجامد که تاکنون باید این مرحله به پایان رسیده باشد و به تدریج کار تعویض سوخت  انجام می‌شود.

وی در پاسخ به ادعای رویترز مبنی بر اینکه مذاکرات آتی هسته‌ای با محوریت موضوع "پولوتونیوم" خواهد بود، گفت: در رابطه با هیچ موضوعی که در گذشته راجع به آن بحث و موضع آن بسته شده ، قرار نیست مجددا صحبت شود.

کمالوندی تاکید کرد: ما خود را در جایگاهی نمی‌بینیم که پاسخ‌گوی مطالب مطرح شده از سوی رسانه‌های خارجی باشیم. بلکه در مذاکرات به بحث خواهیم پرداخت همچنین در مذاکراتی که در تهران انجام شد در رابطه با موضوع "پولوتونیوم" قراری گذاشته نشده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پایان خاطر نشان کرد: به زودی مذاکرات را در هفته آینده ادامه خواهیم داد و سیاست کلی ما اینگونه است مطالبی را که یک بار توضیح کامل داده، رسیدگی و بسته شده از ابتدا شروع نخواهیم کرد.

گفتنی است آژانس در گزارشی که در سال 2008 ارائه کرد، تأیید نمود که موضوع "پولوتونیوم"را با ایران در میان گذاشته و مقامات ایرانی بدان پاسخ داده‌اند، همچنین توضیحات مقامات ایرانی با یافته‌های این سازمان مطابقت داشته و در این مرحله دیگر جزو سؤالات مطروحه نیست.
انتهای پیام/
برچسب ها: سخنگو ، ایران ، نیروگاه ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار