رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در جهت تشکیل اسلامی پیش می‌رویم، گفت: با توجه به تمدن، ظرفیت و مولفه‌های موجود، باید در جهت بومی‌کردن فرهنگ کشورمان اقدام کنیم که در این زمینه کار، تلاش، دلسوزی و اخلاص نیاز است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "سهراب صلاحی" در اولین کارگاه تربیت استاد "سیاست‌های جمعیتی" با بیان اینکه رسالت زن در خانواده و اجتماع مسئله مهمی است، گفت: در نظام سرمایه‌داری و تمدن غرب ظلم شدیدی به زنان شده است.
 
وی افزود: استفاده ابزاری از زن در نظام سرمایه‌داری برای مصارف در پروژه‌بازی غرب، مبحثی‌ است که بسیاری از دانشمندان غرب نیز به آن اشاره دارند.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه نظام مستقلی داریم، اظهار داشت: نظام حاکم بر عرصه بین‌الملل مبتنی بر قدرت مادی است که پایه‌های آن بر مبنای قدرت علمی طرح‌ریزی می‌شود.

صلاحی با بیان اینکه شواهد حاکی از خفه شدن رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه است، تصریح کرد: تعارضاتی در درون رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد که دیگر نیاز به فشارهای بیرونی برای از بین رفتن آن نیست.
 
وی با اشاره به دخالت آمریکا در سوریه و عراق بیان داشت: "مرگ برآمریکا" به عنوان شعاری برای مرگ یک کشور و حغرافیای سیاسی نیست بلکه به معنای مرگ بر سلطه آمریکا است.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید براینکه جهت تاثیرپذیری از یک قدرت بین‌المللی حرکت نمی‌کنیم، اظهار داشت: برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی، پایداری نظام و استقلال کشورمان باید برنامه‌ریزی کنیم.
 
صلاحی با بیان اینکه ایران قدرت اول منطقه است، بیان داشت: اکنون جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه‌ای‌ است و شکی در آن نیست.اقتصاد، امنیت و سیاست دنیا وابسته به خلیج‌فارس است لذا 75 درصد جمعیت کشورهای منطقه خلیج‌فارس شیعه هستند و همه اعتراف می‌کنند که بدون ایران امنیتی در منطقه حاکم نخواهد شد.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید براینکه برای تبدیل شدن به قدرت‌های بین‌المللی باید مولفه‌هایی را در نظر بگیریم، گفت: کسب مرجعیت علمی جهانی از جمله مولفه‌ها جهت برتر شدن ایران میان کشورهای جهان است.

صلاحی با بیان اینکه داشتن اقتصاد پویا و پرتحرک از دیگر مولفه‌های رسیدن به قدرت‌های بین‌المللی است، تاکید کرد: داشتن پرستیژ سیاسی یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای کسب قدرت بین‌المللی است.
 
وی با تاکید براینکه داشتن ایده جهان‌شمول از مهم‌ترین مولفه‌های کسب قدرت بین‌المللی‌ست که باید معنابخش باشد، تصریح کرد: تفسیری که امروزه شیعه از اسلام ارائه داده و جمهوری اسلامی ایران برمبنای آن عمل کرده است معنابخش بوده است که روابط مبتنی بر عدالت را در جهان تبلیغ می‌کند.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اضافه کرد: ایده جهان‌شمولی که شیعه ارائه می‌دهد برای زندگی هدف تعریف می‌کند که این مسئله فقط در جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود.
 
صلاحی با تاکید براینکه امروز غربی‌ها ایده‌ای برای حل مشکلات جهان ندارند، ادامه داد: هانتینگتون می‌گوید "تمدنی که تمدن غرب را به چالش خواهد کشید تمدن اسلامی است" و با توجه به اقدامات مجمع جهانی مشاهده می‌کنیم و غربی‌ها می‌خواستند با نفوذ تروریست‌ها تمدن اسلامی را در نطفه خفه کنند که برعکس شد.
 
وی با تاکید براینکه مولفه دیگر برای کسب قدرت بین‌المللی بحث جمعیت است، اظهار داشت: کشوری نمی‌تواند بگوید می‌خواهم به قدرت بین‌المللی برسم و جمعیتی حدود 70 میلیون داشته باشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی جمعیت کشورمان باید به 150 میلیون نفر برسد.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید براینکه قدرت بزرگ باید جمعیت لازم را داشته باشد، بیان داشت: در کشور برای رسیدن به قدرت بین‌المللی با مشکل کاهش جمعیت مواجه هستیم و باید برای حل این مشکل به شیوه علمی عمل کنیم.
 
صلاحی با تاکید براینکه رسالت اساسی زن تربیت فرزندان صالح است، تصریح کرد: مشکل بزرگ فرهنگی و تاریخی داریم که فکر می‌کنیم زن مسئول کارهای خانه است و غربی‌ها زنان را از مقام بالا برای مصارف ابزاری به پایین کشیده‌اند.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید براینکه حکومت باید مشکل اقتصادی را حل کند، عنوان کرد: اگر زنان درجایگاه خود قرار بگیرند جوان‌ها می‌توانند زندگی خود را شرافت‌مندانه اداره کنند. اگر به جای مسکن مهر از نخبگان می‌خواستیم که شهرک‌های اسلامی صنعتی، کشاورزی و دامپروری طراحی کنند به پیشرفت مناسبی دست می‌یافتیم.
 
وی با تاکید براینکه ماهواره‌ها بر استفاده ابزاری از زنان دامن می‌زنند، تصریح کرد: نظام سرمایه‌داری چون مبتنی بر بورژوا‌زی است دنبال مصارف بیشتر از زنان است لذا با توجه به تمدن، ظرفیت و مولفه‌های موجود، باید در جهت بومی‌کردن فرهنگ کشورمان اقدام کنیم که در این زمینه کار، تلاش، دلسوزی و اخلاص نیاز است.

صلاحی با بیان اینکه در بحث جنگ نرم در استان‌های مختلف بسترسازی کردیم، اشاره کرد: اکنون اساتیدی که در کارگاه‌های جنگ نرم حضور داشتند در این زمینه برای اقشار دیگر روشن‌گری می‌کنند. در بسیاری از زمینه‌ها به اصلاح الگو نیازمندیم که بهترین اشخاص برای طراحی الگوی صحیح، افرادی هستند که در همین زمینه‌ها تلاش می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار