وزیر بهداشت گفت: شایعات بسیاری در ارتباط با پارازیت‌ها موجود است که برای هیچ کدام سند علمی وجود ندارد و وزارت بهداشت در حال بررسی و پیگیری است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکترسید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای اورژانس در طی این روزهای برفی از جاهایی که قابل تردد هستند در حال خدمت رسانی‌اند، بعضی از راه‌ها مسدود شده و کار وزارت بهداشت از فردا یا پس فردا شروع می‌شود و متأسفانه به دلیل عدم رعایت رانندگان، همین طور لغزنده بودن معابر احتمال شکستگی وجود دارد بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم که رعایت کنند و این چند روز را خیلی مراقب باشند تا مشکلی پیش نیاید.

وی درباره وضعیت فعلی خانه‌های بهداشت اظهار داشت: خانه‌های بهداشت فعلی فرسوده شده‌اند و حدود سه‌هزار و اندی خانه بهداشت کم داریم و تعداد زیادی از بهورزهای عزیزی که بیش از دو دهه خدمت کردند در آستانه بازنشستگی هستند و بسیاری بیماری‌ها در روستا‌ها تغییر کرده، همچنین در طول این ۳۰ سال تکنولوژی نیز تغییر کرده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: طراحی باید براساس شرایط موجود و استفاده از تجربه بین‌المللی ضمن حفظ چیزی که از گذشته داشته‌ایم ولی‌‌ همان طور که عرض شد موکول هست به اینکه چه سهمی از تولید ناخالص ملی را داشته باشیم و چقدر اعتبار برای تکمیل لازم است ما از مجلس انتظار داریم که سریع‌تر فرصت را برای وزارت بهداشت ایجاد کند تا برنامه‌ها را اجرا کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به اینکه آیا یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت داده شده گفت: صحیح است و یک درصد تصویب شده است، همه مردم به همت شما خبرنگاران متوجه شدند که کمبود و معوقات زیادی در وزارت بهداشت داریم.

وی اظهار داشت: من کمتر دستگاهی را می‌شناسم که این‌ قدر در بخش بدهی‌ها با مشکل مواجه باشد زیرا بدهی ما با خیلی از وزارتخانه‌ها فرق می‌کند چون از جنس حقوق است و به همین دلیل نمی‌توان ۲۲ ماه یا ۱۵ ماه تأخیر را قبول کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیروز معاون بهداشت خبری را درباره پارازیت‌ها که محدود شوند تا نتایج تحقیق این پارازیت‌ها روی سلامت مردم ارائه شود، گفت: درباره پارازیت‌ها کمیته‌ای تشکیل شده چون ما در حفظ سلامت مردم مسئول هستیم و بررسی می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور هم درباره سلامت پارازیت‌ها از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت خواستار بررسی شده‌اند.

شایعات خیلی زیادی درباره پارازیت‌ها درست شده است که هیچ کدام سند علمی ندارند. در حال حاضر حدود ۳ ماه روی پارازیت‌ها بررسی انجام شده است و ما خواستار بررسی بیشتر هستیم و قول می‌دهم با کامل شدن تحقیقات نتایج را اعلام کنم.

حتی شایعه شده بود که بعضی از سقط‌ها به دلیل پارازیت بوده است ولی از نظر علمی سندیت ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار