به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی
باشگاه خبرنگاران حاضر در محل رجبعلی خسروآبادی رئیس میراث فرهنگی استان تهران در نشست خبری که صبح امروز در دفتر این اداره برگزار شد گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در 8 بهمن سال جاری درباره تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی اجرای این مصوبه را به مدیران کل استانی برای تشکیل ستاد استانی ابلاغ کرد.
وی افزود: هیئت وزیران این مصوبه را به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی،انسجام در ارائه خدمات نامناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران، سیاستگذاری، برنامهریزی، سازماندهی و نظارت و انجام فعالیتهای سفر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر متشکل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرده است.
خسروآبادی تصریح کرد: این دستگاهها باید بر اساس وظایف و در چارچوب قوانین عمل کنند و به بررسی و تدوین راهکارهای مناسب ارائه خدمات و تسهیلات به گردشگران بپردازند همچنین تامین، هدایت منابع مالی و تخصیص اعتبار در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران در نظر بگیرند.
رئیس میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: در گذشته ستاد تسهیلات سفر فعالیت داشت که هیچ یک از این مصوبههای قانونی ودولتی را نداشت با مصوبه هیئت وزیران تکالیف و وظایف دستگاههای مرتبط با ارائه خدمات سفر مشخص شد.
وی ادامه داد: در حقیقت این مصوبه در زنجیرهای از دستگاههای مختلف را ایجاد کرده که باعث تسهیل در ارائه خدمات سفر شود.
انتهای پیام/