بالاخره صبر و مرارت‌های کیانوش عیاری نتیجه داد و اولین چراغ سبز برای حل مشکل خانه‌ی پدری نشان داده شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ بالاخره صبر و مرارت‌های کیانوش عیاری نتیجه داد و اولین چراغ سبز برای حل مشکل خانه‌ی پدری نشان داده شد. آخرین فیلم عیاری که سه سال او را افسرده و غمگین کرده بود بالاخره پس از بحث و جدل‌های فراوان  با رأی هیئت انتخاب سی‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر به بخش خارج از مسابقه راه پیدا کرد تا برای اولین بار به شکل گسترده‌ روی پرده ی سینماها دیده شود. البته پیش از این  و در دوران مدیریت جواد شمقدری یک بار فیلم به شکل محدود برای اهالی رسانه نشان داده شده بود و حتی در جشنواره ونیز هم اکران شد اما اختلافات فراوان بین ناجی هنر و ارشاد با عیاری و کوتاه نیامدن هر دو طرف، اکران گسترده‌ی فیلم در ایران را عملا غیرممکن کرده بود. عیاری که از این اتفاق به شدت غافلگیر شده، اعلام کرده هنوز نمی‌تواند در این مورد اظهارنظر کند دلیل آن هم این است که معلوم نیست فیلم با شرط حذف سکانس اول (صحنه‌های به قتل رسیدن دختر توسط پدر و برادرش) در جشنواره به نمایش درخواهد آمد یا نه، سکانس‌های مربوط به قتل در اول فیلم مهم‌ترین مورد اختلاف بین کارگردان و شورای پروانه‌ی نمایش در این سه سال  بوده است. عیاری معتقد است با حذف این صحنه از فیلمش ضربه‌ی زیادی به پیکره‌ی فیلم وارد می‌شود. این ضربه از نگاه او آن‌قدر مهلک است که اگر این تعدیل اتفاق بیفتد مخاطب با فیلمی مواجه خواهد شد که ساخته شدن یا نشدنش خیلی فرقی نمی‌کرده است.

 نکته‌ی قابل توجه در خصوص فیلم اعلام آمادگی نیروی انتظامی برای واگذاری کامل امتیاز فیلم به کارگردان است. اتفاقی که عیاری با آن موافقت کرده و احتمالا پس از پرداخت سهم مشارکت نیروی انتظامی در این فیلم به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی و البته یکی از موانع اصلی عدم توافق برای اکران عمومی فیلم، با خیال راحت‌تری می‌تواند با ممیزی‌های در پیش رو سروکله بزند.

عیاری در یک دهه اخیر فقط فرصت ساخت دو فیلم و یک سریال را پیدا کرده و رفع مشکل خانه پدری و اکران فیلم در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌تواند کمک کند این کارگردان خوش‌قریحه‌ی سینمای ایران بار دیگر به دنیای فیلمسازی بازگردد.

منبع: ماهنامه 24


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار