"فاطمه طیبی" تهیه کننده برنامههای تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون
باشگاه خبرنگاران گفت: تولید و پخش برنامههایی با محوریت جوان نسبت به سالهای گذشته در تلویزیون کمتر شده است و در برنامههایی با موضوع جوان بحث کیفیت و پیگیری در این حوزه وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: شبکه 3 با موضوعیت جوان و ورزش تاسیس شد ضرورت تاسیس شبکهای مختص جوانان و نوجوانان در رسانه ملی احساس میشد و اکثر شبکههای تلویزیون به میان سالان توجه دارند.
طیبی عنوان کرد: جوانان بخش مهمی از جامعه را تشکیل میدهند برنامههای ویژه جوانان به گونهای تولید و پخش میشوند که مخاطب ندارند مهمترین عنصر در برنامه سازی منابع انسانی است.
این تهیه کننده بیان کرد: برنامه سازان باید به تخصص در حوزه کاری خود توجه داشته باشنددر حوزه برنامه سازی جوانان باید از نظر کارشناسان علوم ارتباطات و علوم انسانی و روانشناسی استفاده کرد.
وی افزود: برنامه سازان به حوزه اقتصاد و خانواده توجه زیادی داشتهاند اما ابتدا برنامه سازان باید قبل از خانواده به جوان آگاهی بدهند.
طیبی تصریح کرد: برنامههای تلویزیونی باید به جوانان مهارتهای اجتماعی و شغلی را تعلیم دهد و تولید برنامههای مختص جوانان باید بلندمدتتر و دارای جنبه آموزشی باشد و برای زندگی اجتماعی آنان را آماده کند.
وی در ادامه اظهار داشت: نیازهای جوانان امروز با نیازهای جوانان گذشته فرق دارد برنامهها باید به روز شوند برای جوانان باید با پژوهش و مخاطب شناسی و نیازسنجی برنامه سازی کنیم که جوانان به برنامههایی پرتحرک و آموزشی گرایش دارند.
طیبی تصریح کرد: بیشتر برنامههایی که در گذشته برای نوجوانان و کودکان مثل حنا دختری در مزرعه، بچههای آلپ،نیم رخ، خونه مادربزرگه پخش میشد به علت آموزش رفتار با خانواده و احترام به همکلاسی در خاطره بزرگسالان امروز و کودکان و نوجوانان دیروز ماندگار شدهاند.
این تهیه کننده افزود: برنامهای در حوزه جوانان موفق عمل خواهد کرد که از جنس علایق جوانان و به روز باشد و فقط به مجری و کارشناس اکتفا نکند و مهمترین حرف را در کوتاهترین زمان منتقل کند و در آن به پژوهش هم توجه شود.
وی خاطر نشان کرد: تهیه کننده تلویزیون در حوزه برنامه سازی برای جوانان باید متخصص و باتجربه باشد و ایده خود را پرورش دهد؛ برنامهای که فکر، ایده و زمان کافی داشته باشد مورد توجه مخاطب جوان واقع خواهد شد.
انتهای پیام/ اس