دختر پادشاه اسپانیا برای پاسخگوی به اتهامات پولشویی ومالیاتی، در دادگاه شهر "پالما د مایورکا" حاضر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه یورو نیوز، جوان‌ترین دختر پادشاه اسپانیا برای پاسخگوی به اتهامات پولشویی و تلقب مالیاتی، روز شنبه در دادگاه شهر پالما د مایورکا حاضر خواهد شد.

قاضی خوزه کاسترو، شاهزاده کریستینا را به ظن مشارکت در پرونده فساد مالی شوهرش بویژه در مورد شرکت «آیزون» به دادگاه فرا خوانده است که ۵۰ درصد از سهام آن به دختر پادشاه تعلق دارد.

شاهزاده کریستینا مظنون به سوء استفاده مالی از اموال و امکانات این شرکت است. خرید یک سرویس ظروف آشپرخانه به قیمت ۱۷۴۱ یورو با کارت اعتباری شرکت آیزون از جمله این تخلفات اعلام شده است. ایناکی اوردانگارین، شوهر او نیز به سوء استفاده از اموال عمومی متهم است. مبلغ تخلفات ۶ میلیون یکصد هزار یورو اعلام شده است. پرونده اتهامات وی و شریکش، دیگو تورس، طی یک سال گذشته در دست بررسی بوده است. اوردانگارین، در نخستین جلسه دادگاه، تمامی اتهامات وارده را رد کرده است.

قاضی پرونده نخستنین بار سوم آوریل سال گذشته خواهان پاسخگویی شاهزاده کریستینا شد اما کمبود مدارک کافی منجر به تعویق روند دادرسی شد.

جنجال ناشی از این پرونده از محبوبیت این زوج سلطنتی کاسته است. وکیل آنها می گوید: «برخلاف آنچه تصور می شود، پیوند آنها مستحکم تر از همیشه است و برای رخدادهای پیش رو کاملا آماده اند.»

باوجود این اظهارات، مدتی است که آنها دیگر در مراسم رسمی حضور نیافتند، بویژه که این پرونده فساد مالی منجر به افت چشمگیر محبوبیت خاندان سلطنتی نیز شده است. این در حالی است که خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا به مناسبت جشن کریسمس سال ۲۰۱۱ سعی کرده بود از میزان انتقادات بکاهد. او گفته بود: «خوشبختانه در کشور ما قانون حکمفرما است. و مطابق با قانون باید با هر گونه تخلف برخورد شود. همه در برابر قانون برابرند.»

اکنون باید صبر کرد و دید که آیا عدالت در مورد شاهزاده کریستینا نیز به اجرا گذاشته خواهد شد. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی ها، بسیاری از اسپانیایی ها خواهان آن هستند که دختر جوان پادشاه در واکنش به اتهامات وارده از حق تاج و تخت صرف نظر کند. او هفتمین عضو خانواده سلطنتی در صف رسیدن به سلطنت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار