سخنگوی شورای شهر پرند با اشاره به اعتراض برخی مسئولان به ساخت مجتمع تجاری در فاز 3 این شهر و حضور شرکت عمران در کمیسیون ماده 5 گفت: زمانی که نماینده وزارت راه و شهرسازی با داشتن حق رای در کمیسیون حضور دارد، حضور شرکت عمران پرند در کمیسیون مربوطه ضرورتی ندارد.

سعید میرزایی سخنگوی شورای شهر پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ساخت مجتمع تجاری در فاز 3 این شهر که اعتراض برخی مسئولان را در برداشته است، گفت: ساخت مجتمع تجاری مذکور مراحل قانونی خود را طی کرده و تغیر کاربری آن در کمیسیون ماده ۵ شهرسازی تصویب و به شهرداری ابلاغ شده است و شهرداری بر اساس قانون موظف به صدور پروانه است.

وی در رابطه با عدم حضور شرکت عمران در کمیسیون ماده ۵ نیز اظهار کرد: مطابق قانون اصلاحیه ماده ۵ قانون شهرسازی و معماری در تاریخ 89.11.30 مجلس شورای اسلامی این وظیفه به عهده کمیسیونی متشکل از استاندار ودر غیاب وی معاون عمرانی و شهردار و نماینده وزارت راه و شهرسازی و نماینده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، ریاست شورای شهر و رئیس نظام مهندسی بدون حق رأی است که ریاست آن برعهده استاندار بوده و شرکت عمران در قانون هیچ مسئولیتی در کمیسیون ندارد و طبق قانون حضور شرکت عمران الزامی نیست.

سخنگوی شورای شهر پرند با بیان اینکه اگر مسئولان شرکت عمران مدرک یا دلیلی برای حضور در جلسه دارند ارائه کنند، افزود: زمانی که نماینده وزارت راه و شهرسازی با داشتن حق رای در کمیسیون حضور دارد بنابراین حضور شرکت عمران پرند در کمیسیون مربوطه ضرورتی ندارد  و درک این موضوع بسیار آسان است.

میرزایی تصریح کرد: شرکت عمران به جای پرداختن به حواشی به اصل کار خود که ساختن زیر ساخت ها، آرامستان و جدول گذاری و محوطه سازی و دیگر وظایف خود است بپردازد و در کار شهرداری دخالت نکند.

وی خاطرنشان کرد: قانون به صراحت بیان می کند زمانی که شهرداری مستقر شد شرکت عمران باید شهر را به شهرداری تحویل داده و فقط به تعهدات خود عمل کند و قانون شهرداری حاکم شود و شرکت عمران باید براساس قوانین شهرداری به تعهدات خود عمل کند.

میرزایی درباره شهر جدید پرند اظهار کرد: این شهر پذیرش سر ریز جمعیت تهران بزرگ را بر عهده دارد و اوج شکوفایی این شهر مربوط به مسکن مهر است.

وی افزود: شهر پرند موقعیت بسیار خوبی دارد چرا که نزدیکی این شهر به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، وجود آزاد راه تهران – قم، آزاد راه تهران –  ساوه و همچنین عبور خط راه آهن شمال به جنوب کشور از کنار پرند تمام نگاه های داخلی و خارجی را معطوف خود کرده است.

سخنگوی شورای شهر پرند با بیان اینکه یک شهر خوب را شهروندان آن می سازند تصریح کرد: شهروندان  می توانند با نوع نگاه و نگرش خود شهر را پویا نگه دارند و شهر پرند با آخرین متدهای شهرسازی و معماری مدرن ساخته شده و زیرساخت های لازم برای توسعه این شهر تعبیه شده است که در حال حاضر یکی ازگزینه های استقرار پایتخت اداری کشور در شهر پرند است که در نقطه ای از فاز ۶ به بعد جانمایی آن نیز صورت گرفته است.

عضو شورای شهر پرند ادامه داد: پیش بینی می شود با راه اندازی مترو جمعیت این شهر تا پایان سال جاری بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر باشد جمعیتی که اکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر است و روزانه به خیل آن افزوده می شود.

میرزایی بیان کرد: در همین رابطه نیز شورا و شهرداری پرند به منظور خدمت رسانی بیشتر و ارتقا آن به دنبال استقرار و تقویت دستگاه های خدمات رسان از جمله گاز،آب، برق، تلفن و همچنین تقویت سیستم اداری هستند.

وی افزود: ارتقاء حمل و نقل ریلی، ارتقاء فضای سبز، راه اندازی دریاچه بزرگی که در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار اجرا خواهد شد از دیگر اولویت های ما است تا بتوانیم گردشگران زیادی را جذب کرده زیرا این شهر پتانسیل های لازم را برای این مهم دارد.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به پیگیری این شورا برای حل مشکل آب و فاضلاب شهروندان این شهر گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده قرار است تا تیرماه سال آینده میزان ذخایر آب تأمینی شهر پرند به بیش از ۲ برابر افزایش یابد که با توجه به تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و شرکت آبفای استان تهران مبنی بر افزایش آب تأمینی شهر جدید پرند از ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به بیش از ۶۰۰ لیتر بر ثانیه اقدامات مؤثری اجرا شده است و این آب از آب تهران تأمین و از نظر سلامت از بالاترین درجه برخوردار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار