خطیب مسجد الاقصی، مسلمانان جهان را برای خنثی سازی توطئه طراحی شده ضد مساله فلسطین فراخواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ شیخ عکرمه صبری در خطبه نماز جمعه مسجد الاقصی، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست درست بیندیشد و تسلیم فشارها نشود، زیرا تصمیماتی که اتخاذ می کند، در قبال سرزمینی است که معراجگاه پیامبر اکرم (ص) بوده و متعلق به یک میلیارد مسلمان است و بخشی از عقیده، تمدن و تاریخ اسلام به شمار می رود.

وی طرح سازش جان کری وزیر امورخارجه آمریکا را توطئه ای برای نابودی قدس توصیف کرد و گفت: بر اساس این طرح، 29 شهرک صهیونیست نشینی که در شهر قدس و اطراف آن واقع شده است، همچنان در دست صهیونیست ها خواهد ماند.

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد: رژیم اشغالگر، بر اساس طرح کری، بر 50 درصد از قدس شرقی چیره خواهد ماند و علاوه بر آن، تمام قدس غربی را از آن خود خواهد کرد و دیوار نژادپرستانه حائل همچنان به عنوان حدفاصل بین فلسطینی ها و صهیونیست ها به حال خود باقی خواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس حرف و حدیث های رایج میان دیپلمات ها و اخبار رسانه ها، منطقه قدیمی شهر قدس و مناطق اطراف آن، تحت نظر یک کمیته بین المللی اداره خواهد شد که آمریکا و رژیم اسرائیل نیز در این کمیته عضو خواهند بود.

شیخ عکرمه صبری سپس با یادآوری تعرض مکرر شهرک نشینان صهیونیست، خاخام های تندرو و نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به مسجد الاقصی، هشدار داد: مسجد الاقصی در خطر است و شهر قدس، اولین قربانی خواهد بود. بر اساس طرح وزیر امورخارجه آمریکا، قدس از دست خواهد رفت. امروز، دیگر کارد به استخوان رسیده است و مجالی برای سکوت نیست.

خطیب مسجد الاقصی در پایان از فلسطینی ها، علمای دین و نگهبانانی که زندگی خود را وقف حمایت و حفاظت از مسجد الاقصی در برابر تجاوزگری صهیونیست ها کرده اند، قدردانی و اقدامات رژیم صهیونیستی در جلوگیری از دسترسی شهروندان فلسطینی به مسجد الاقصی را محکوم کرد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: فلسطین ، دفاع ، خطیب ، مسجد ، الاقصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار