وزير دادگستري گفت: بيش از 50 درصد تورم سه سال گذشته به دليل پولي است كه در قالب يارانه به مردم تزريق شده است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دادگستری،  حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفي پورمحمدي در جشن انقلاب كه جمعه‌شب در امامزاده زبيديه خاتون(س) قزوين برگزار شد، اظهار كرد: انقلاب اسلامي براي ملت ايران نعمت حق‌مداري و حق‌گويي در دوران جاهليت نوين و مدرن را به ارمغان آورد.
 
وي افزود: خداوند متعال خواسته كه ملت ايران پيام‌آور حق و دعوت‌كننده به كلام حق باشند و مردم جهان را به سمت سعادت دعوت كرده و پيشتاز دفاع از ارزش‌هاي بشريت باشند.
 
وزير دادگستري اضافه كرد: ملت ايران سينه سپر كرده و به ميدان آمده تا به جنگ جاهليت برود كه اين‌ها نعمت بزرگي براي ملت ايران به شمار مي‌رود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي ادامه داد: خداوند وقتي پيامبر(ص) را براي هدايت و نجات بشريت از گمراهي و شرك فرستاد به او گفت كه شعارت اين باشد كه «خدايا مرا در اين راه با گام‌هاي استوار قرار بده و از جانب خودت براي من هدايت‌گري و نورافشاني و رهبري عنايت كن»
 
انقلاب اسلامي امتداد رسالت پيامبر است
 
وي عنوان كرد: خداوند اين شعار را به پيامبر(ص) تعليم داد تا وقتي وارد جامعه شد از اين شعار استفاده كند و به او دستور داد كه به مردم بگويد من حق هستم و با آمدن حق، باطل بايد از بين برود.
 
وزير دادگستري تصريح كرد: امام راحل زماني كه نهضت خود را آغاز كرد گفت«اين نهضت مثل نهضت پيامبر(ص) است و همان شرايط و آرماني كه پيامبر(ص) از بعثت خود داشت، نهضت و انقلاب ما نيز همان هدف و آرمان را دنبال مي‌كند»
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي با بيان اينكه شعار انقلاب ما«جاء الحق و زهق الباطل» است، گفت: مقدمه و معرفي امام راحل به عنوان حق وجود داشت و ايشان امام راستگويان بود و با مردم با زبان دل حرف مي‌زد.
 
وي بيان كرد: امام آنچه را كه با تمام وجود به آن اعتقاد داشت به مردم منتقل و ملت را به حق دعوت مي‌كرد و اگر گفت بجنگيد يقين داشته باشيد كه با حق و صداقت گفت.
 
وزير دادگستري ابراز كرد: به همين دليل بود كه همه مردم به امام راحل لبيك گفتند و به همين خاطر است كه كلام صدق آن بزرگوار امروز در دنيا اثرگذار بوده است.
 
انقلاب اسلامي در دل و جان مردم ريشه دارد
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي افزود: امام راحل نزديك به 25 سال است كه رحلت كرده‌اند اما اين شجره طيبه يك ريشه محكم در اعماق زمين پيدا كرده و تنه استوار به وجود آمده و برگ و بارش در تمام دنيا جلوه‌آرايي مي‌كند.
 
وي اضافه كرد: ميوه‌هاي اين شجره طيبه به همه خير و بركت مي‌رساند زيرا رهبر اين انقلاب عظيم امام صدق و راستي بود.
 
وزير دادگستري ادامه داد: انقلاب ما امروز مبلغ حق است و دشمني دشمنان نيز به همين دليل است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي عنوان كرد: انقلاب اسلامي ايران آمد تا ارزش‌هاي والاي انساني را زنده و شجره اهل بيت(ع) را آبياري كند.
 
وي تصريح كرد: امروز فرهنگ اهل بيت(ع) گسترده شده و آثارش در اقصي نقاط عالم منتشر شده است و پيروان اهل بيت(ع) سربلند و عزيز بوده و پرچمدار اسلام هستند.
 
وزير دادگستري بيان كرد: از اسلام بي‌خبران، تندخويان و كساني كه براي ادامه حيات خود دست به سوي كفار بلند كردند، هيچ گاه نمي‌توانند نگهبان و مبلغ اسلام باشند بلكه اين پيروان اهل بيت(ع) هستند كه بايد اسلام را با تمام وجود خود حفظ كنند.
 
كلام اسلام، كلام حق و آزادي است
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي ابراز كرد: حقيقت دين به خاطر تلاش و ايثار مومنان واقعي زنده است و كلام اسلام كلام حق و آزادي است.
 
وي خاطرنشان كرد: اين واقعيت به دست ملت ايران محقق شده و اين دستاورد بزرگي است كه نصيب ملت ايران شده است.
 
وزير دادگستري يادآور شد: اگر با اين منظر نگاه كنيم اين مقدار از دشمني‌هاي دشمنان در برابر دستاوردهاي بزرگ ملت ايران ناچيز است.
 
آمريكا بيش از 7 هزار بمب اتم دارد
 
وي اظهار كرد: آمريكا در سال جاري بيش از كل بودجه ايران فقط براي نوسازي تجهيزات اتمي خود بودجه در نظر گرفته و بيش از 7 هزار بمب اتمي در اختيار دارد.
 
وي افزود: چنين كشوري با اين تجهيزات صحبت از ساخت بمب اتمي در ايران مي‌كند به شدت هراس دارد زيرا هراسش از ايمان، اتحاد و انسجام ملت ايران است.
 
وزير دادگستري اضافه كرد: كانون پرچم عزتي كه در جهان اسلام بلند شده در ايران بوده و اين موضوع بسيار حائز اهميت است.
 
راهپيمايي 22 بهمن باشكوه خواهد بود
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي ادامه داد: انشاءالله 22 بهمن امسال با شكوه هرچه بيشتر برگزار شود تا به مردم جهان به ويژه دشمنان نظام بگوييم كه ملت ايران همچنان پاي اعتقادات، باورها و انقلابشان ايستاده‌اند و اين ارزش والايي است.
 
وي با اشاره به اينكه حفظ اين نظام هم وظيفه مسئولان و هم وظيفه مردم است، گفت: مسئولان وظيفه دارند با مردم صادقانه صحبت كرده و حرف‌ها و دردهاي مردم را به خوبي شنيده و براي آن‌ها راهكار پيدا كنند.
 
وزير دادگستري عنوان كرد: اين وظيفه مسئولان است كه بررسي و مطالعه خوبي در زمينه‌هاي مختلف داشته باشند و با تنظيم برنامه و مديريت دقيق منافع مردم را رعايت كنند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي تصريح كرد: اگر امروز خير و مصلحت در آن است كه برخي از تصميم‌هاي گذشته كه غلط بوده را اصلاح كنيم، نبايد هراس داشته باشيم بلكه بايد مردانه بايستيم و عمل كنيم.
 
وي بيان كرد: در حال حاضر كشور ما با مشكلات اقتصادي روبه‌رو است بنابراين مسئولان بايد اين مشكلات را با مردم در ميان بگذارند و به دنبال راهكار مناسب براي رفع آن باشند.
 
مسئولان مشكلات اقتصادي را برطرف كنند
 
وزير دادگستري ابراز كرد: بسياري از مردم در شرايط فعلي با بيكاري و هزينه‌هاي سخت زندگي روبه‌رو هستند و بسياري از خدمات‌رساني‌ها دقيق انجام نمي‌شود كه همه اين موارد بايد بررسي شده و براي رفع آنها اقدام شود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي با اشاره به ميزان پرداختي دولت بابت قانون هدفمندي يارانه‌ها افزود: در 37 ماه گذشته كه قانون هدفمندي يارانه‌ها در حال اجراست، هر ماه 3 هزار و 800 ميليارد تومان در قالب يارانه به مردم پرداخت مي‌شود.
 
وي اضافه كرد: تاكنون 138 هزار ميليارد تومان در قالب يارانه به مردم ايران پرداخت شده است كه اگر فقط 30 درصد از اين مردم به پول يارانه نياز نداشته باشند، بيش از يك‌هزار و 140 ميليارد تومان پول بدون توجيه اقتصادي در بين مردم پخش شده است.

 
2 ميليون سبد كالا در روزهاي اخير در بين مردم توزيع شده است


وزير دادگستري با بيان اينكه اين آمار ضعف مسئولان را مي‌رساند، گفت: در سال جاري بيش از بودجه‌اي كه براي پروژه‌هاي عمراني كشور در نظر گرفته شده بابت يارانه به مردم پرداخت شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدي عنوان كرد: اگر اين مبلغ براي اجراي پروژه‌هاي عمراني هزينه مي‌شد، تاكنون كارهاي زيادي در كشور انجام شده بود.
 
وي تصريح كرد: بيش از 50 درصد تورم سه سال گذشته به دليل پولي است كه در قالب يارانه به مردم تزريق شده است.
 
وزير دادگستري بيان كرد: اگر قرار است به فكر جامعه باشيم بايد به افراد كم‌بضاعت‌تر و محرومان بيشتر توجه كنيم نه اينكه بدون توجيه اقتصادي به جامعه پول تزريق كنيم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي با اشاره به توزيع سبد كالا ابراز كرد: مشكلاتي كه در هنگام توزيع سبد كالا به وجود آمده موجب ناراحتي مردم شد اما نبايد پيام‌هاي تقدير مردم بابت عرضه سبد كالا را ناديده گرفت.
 
وي افزود: اگر دولت در بخشي از عملكرد خود ضعف داشت دوستان ما نبايد با دشمنان هم‌صدا شوند زيرا اين در شأن ملت ايران نيست.
 
وزير دادگستري با بيان اين كه 2 ميليون سبد كالا در چند روز اخير در بين مردم توزيع شده است، اضافه كرد: اين همه انتقاد و كاريكاتور به خاطر ضعف عملكرد دولت در توزيع سبد كالا نياز نبود، وقتي خودمان در برابر يك ضعف عملكردي در دولت چنين برخوردي داريم از دشمنان نظام چه انتظاري مي‌توانيم داشته باشيم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي ادامه داد: ملت ايران در برابر انجام وظايف مسئولان نيز وظايفي برعهده دارند كه مهمترين آنها حفظ انسجام و وحدت است.
 
وي خاطرنشان كرد: ملت ايران سرمايه ارزشمندي كه وجود رهبري است را در اختيار دارند بنابراين بايد تلاش كنند كلام رهبر در جامعه تضعيف نشود و فرمان رهبري را هر كس به خواست خود توجيه نكند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار