با موافقت نمایندگان مدیر عامل بانک‌های دولتی باید ظرف یک هفته درخواست تسهیلات متقاضیان را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان در جلسه علنی امروز در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 93 در بخش هزینه‌ای تبصره الحاقی 14 را به تصویب رساندند.
 
براین اساس؛ مدیران عامل بانک‌های دولتی و غیردولتی موظفند حداکثر طی یک هفته پس از تاریخ درخواست تسهیلات کلیه مدارک مورد نیاز را به صورت کتبی به اطلاع متقاضی برسانند و پس از تحویل کلیه مدارک موظفند حداکثر طی دو ماه نسبت به بررسی توجیه فنی، اقتصادی و مالی و اهلیت متقاضی اعلام و در صورت تایید به صندوق توسعه ملی ارسال نمایند رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی حداکثر ظرف 15 روز نسبت به اعلام نظر در رابطه با پرداخت تسهیلات در قالب قرارداد عاملیت با بانک ذی ربط اقدام می کند.
 
بانک عامل حداکثر طی یک ماه نسبت به عقد قرارداد تسهیلات متقاضی اقدام و ظرف دو هفته آن را پرداخت می کند. دولت را نیز موظف کردند گزارش جدول موجودی و گردش وجوه صندوق توسعه ملی سال 1393 را به همراه لایحه بودجه 1394 ارایه کند.
 
هیات عامل صندوق نیز موظف ست گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی را به صورت سه ماهه در پایان هر فصل به کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار