معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ظرفیت این استان در ایجاد نیروگاه بادی بسیار بالا است و از اینرو بایستی در این بخش سرمایه گذاری شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ˈمنوچهر حبیبیˈ روز یکشنبه در آیین افتتاح 104 طرح صنعت برق استان قزوین که با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برگزار شد، افزود: استفاده از تونل خط بادی منجیل به تاکستان و بویین زهرا می تواند نزدیک به یک هزار مگاوات برق ایجاد نماید.

وی اظهارکرد: این میزان ظرفیت تولید می تواند نیازهای بخش عمده ای از واحدهای تولیدی و حتی کشاورزی این منطقه را برطرف سازد.

حبیبی، فرهنگ مصرف صحیح برق و انرژی را مهم توصیف و اظهارکرد: رسانه ها بابد مصرف بهینه و فرهنگ مصرف صحیح و همچنین ظرفیت های ایجاد شده را برای مردم تشریح نمایند تا از این پس شاهد محدودیت های انرژی برای مردم نباشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین و نیاز برق در این بخش، نیازمند توجه ویژه در این بخش هستیم چرا که امروز شاهد ترافیک ورود سرمایه گذاران خارجی و داخلی به استان جهت ایجاد سرمایه گذاری هستیم و تحقق این مهم در گرو وجود زیرساخت ها و تامین بخش انرژی می باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی به جرات می توان اذعان داشت که خدمات انجام شده از نیازهای مردم نیز پیشی گرفته و شاخص ها و آمارهای موجود بیانگر این مهم می باشند.

حبیبی افزود: خدمات انجام شده در بسیاری از نقاط این استان باعث مهاجرت معکوس شده و در این زمینه نقش صنعت برق به عنوان صنعت پیشرو و پیشتاز، حایز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان نیز در این نشست، 73 درصد برق مصرفی استان قزوین را در بخش تولیدات کشاورزی و صنعتی اعلام کرد و گفت: این استان با دو هزار کیلومتر خطوط فشار قوی و 735 مگاوات ساعت مصرف روزانه یکی از استان هایی است که در زمینه زیرساخت ها و توسعه شبکه اقدامات مهمی را بعمل آورده است.

ˈعلی چهل امیرانیˈ با اشاره به سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی آینده استان قزوین در زمینه صنعتی برق، افزود: با این سرمایه گذاری ها، بدون شک نیازهای آینده استان در زمینه ایجاد طرح های در دست اقدام برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز گفت: با توجه به کاهش تلفات انرژی از 14 درصد به 1/8 درصد طی برنامه پنج ساله، 200 میلیارد ریال صرفه جویی در این زمینه صورت پذیرفته است.

ˈیوسف جبارزادهˈ افزود: این در حالی است که معادل 157 میلیون کیلووات ساعت نیز از تلفات انرژی در این استان جلوگیری بعمل آمده است.

وی ادامه داد: در بخش کاهش اوج مصرف نیز طی پنج سال متوالی در این استان 397 مگاوات پیک سایی شده در حالی که سهمیه ما در این زمینه 301 مگاوات بوده که این مهم بیانگر 131 درصد عملکرد این شرکت بوده است.

جبارزاده با اشاره به بهره برداری از نخستین نیروگاه تولید پراکنده کشور در قزوین طی سال 86 ، افزود: در حال حاضر در این بخش 1/15 مگاوات در حال بهره برداری داریم و 8/3 مگاوات نیز بزودی تولید و در مدار قرار می گیرد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.