معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: وزارت نیرو در نظر دارد با اجرای برنامه‌ای، سالانه 500 مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

هوشنگ فلاحتیان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از 104 طرح صنعت برق استان قزوین که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر کل ظرفیت نیروگاه بادی و خورشیدی کشور کمتر از 100 مگاوات است و وزارت نیرو در نظر دارد از این پس سالانه 500 مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد کند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است.

وی افزود: در سه دهه گذشته تحولات شگرفی در حوزه صنعت برق ایران رخ داده که همه آنها از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است تا آنجا که امروز ظرفیت نیروگاهی کشور از هفت هزار مگاوات در سال 57 به 10 برابر افزایش یافته است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های صنعت برق در طول عمر 35 ساله انقلاب در عرصه‌های تولید، کشاورزی، صنعت، توسعه و دیگر عرصه‌ها تبلور یافته است، ادامه داد: دستیابی به تولید 250 میلیارد کیلووات ساعت در حال حاضر از جمله این پیشرفت‌هاست که در اوایل پیروزی انقلاب به مراتب کمتر از این میزان بوده است.

فلاحتیان عنوان کرد: در این سال‌ها کشور با وجود محدودیت‌های ناشی از جنگ و موانع حاصل از خصومت دشمنان، در تمام عرصه‌های صنعتی، آموزشی، فناوری، کشاورزی و دیگر شاخص‌های توسعه به موفقیت‌های بی‌نظیری دست یافته و در صنعت برق نیز در ابعاد تکنولوژیک در شرایطی هستیم که تمام تجهیزات توزیع برق و بیش از 90 درصد تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور ساخته می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی این موفقیت‌ها را ناشی از تلاش کارکنان و توانمندی‌های مدیران صنعت برق کشور دانست و تصریح کرد: استان قزوین از نظر شاخص‌های توزیع برق در استان نسبت به کل کشور در شرایط مناسبی قرار دارد و مقایسه تلفات هشت درصدی این حوزه در استان با تلفات 15 درصدی کشور نیز از جایگاه برتر قزوین نسبت به دیگر استان‌های کشور حکایت می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد با وجود چنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی در استان، توسعه صنعت برق استان در سال‌های آتی به شاخص‌ها جهان تراز دست یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه تابستان سال گذشته بدون خاموشی سپری شد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید از هم‌اکنون خود را برای تأمین برق در پیک بار سال 93 آماده کنند.

فلاحتیان یادآور شد: تمام تلاش وزارت نیرو ساماندهی اقتصاد صنعت آب و برق کشور است تا فضای کسب و کار برای مردم، پیمانکاران، سازندگان و مشاوران فراهم شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عنوان کرد: بند 19 قانون بودجه سال 92 که مشابه آن برای سال 93 امروز در مجلس به تصویب رسید ناظر بر 12 هزار میلیارد تومان قرارداد است که می‌تواند راندمان حرارت نیروگاه‌ها را افزایش دهد؛ ضمن اینکه به انرژی خورشیدی نیز توجه بیشتری دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری 9 هزار میلیارد تومان قرارداد به متقابل با بخش خصوصی برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها مبادله شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اذعان کرد: در همین راستا بنا داریم سالانه 500 مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد کنیم و این در حالی است که هم‌اکنون ظرفیت نیروگاه بادی و خورشیدی کشور کمتر از 100 مگاوات است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.