مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: تفکر انقلاب اسلامی به زن مسلمان تفکر همراه با احیای ارزش‌ها و کرامت زن فرهیخته و دارای احترام است که در این مسیر شاهد یک حرکت تحولی در سه دهه اخیر هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ماریا موسوی در همایش بزرگ انقلاب اسلامی و منزلت زن در اردبیل اظهار داشت: جایگاه ممتاز زن در اجتماع‌ یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که در این اصول نگاه ابزاری به زن جایی ندارد.

وی با اشاره به جایگاه والای زن در نظام اسلامی تصریح کرد: منزلت و جایگاه ممتاز زن در اجتماع‌ یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که اصل آن نشأت گرفته از اصول اسلامی است.

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی که در جهان نابرابر قوانین تبعیض‌آمیز بر علیه زنان بیداد می‌کرد امام راحل (ره) الگوی مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان را به عنوان الگوی مناسب به دنیا ارائه دادند که نگاه تکریمی به زنان داشت و بر منزلت زنان تاکید می‌کرد.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین افزود: نگاه ابزاری به زن در اصول و تفکر انقلاب اسلامی جایی ندارد و زنان در انقلاب اسلامی جلوتر از مردان و مشوق آنها در ایجاد و تداوم نهضت بودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف بیان کرد: زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی حضور چشمگیر دارند اما لازم است برای رسیدن به جایگاه واقعی که اسلام برای زنان در نظر گرفته تلاش زیادی صورت بگیرد.

موسوی یادآور شد: بازخوانی متون مقدس، شریعت و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا کمک شایانی به جبران تأخیر خدماتی در حوزه زنان می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تفکر ، انقلاب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.