با توجه به اینکه بازنگری رشته علوم تاریخی وباستان شناسی برعهده پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی است این رشته در مقطع کارشناسی بازنگری می شود.

 به گزارش گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛صادق آیینه وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت : بازنگری علوم تاریخی و باستان شناسی برعهده پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که البته هم اکنون حدود 80 تا 100 درصد همه سرفصل‌هایی که به شورای تحول و ارتقای علوم انسانی سپرده شده و تغییر پیدا کرده،این درحالی است که کتاب‌ها و محتویات آموزشی نیز تغییر کرده است.

وی افزود :در خصوص اجرای رشته علوم تاریخی وباستان شناسی باید بگویم که برنامه های خود را در این رابطه به وزارت علوم ارائه داده ایم بنابراین این انتظار میرود که از مهر 1393 اولین برنامه های مصوب در دانشگاهها صورت پذیرد .

آیینه وند در ادامه خبر از افزایش رشته های علوم تاریخ داد واظهار داشت :علوم تاریخ به 5 رشته تاریخ جهان، تاریخ اسلام، تاریخ ایران ، تاریخ باستان و تاریخ تمدن در مقطع کارشناسی افزایش یافته است .همچنین این در حالی است که رشته علوم تاریخی دارای حدود 53 گرایش در مقاطع اموزش عالی یعنی کارشناسی ارشد ودکتری است .

انتهای پیام/
برچسب ها: رشته ، علوم ، انسانی ، باستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.