آشالازی یک نوع اختلال حرکتی مری است که سبب شل شدن عضلات مری می‌شود و فرد را با مشکلات بلع مواجه می‌کند.

 شهرام آگاه متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: "آشالازی" یک بیماری نادر است و علت زمینه‌ای مشخصی ندارد، علائم این بیماری بسیار دیر تشخیص داده می‌شود و ممکن است فرد را تا مدت‌ها با مشکلات گوارشی آزار دهنده رو به رو سازد.

وی همچنین انواع عفونت‌ها، ‌وراثت و برنامهٔ غذایی خود را از علل این بیماری دانست و ادامه داد: در این بیماری به دلیل تخریب اعصاب مری، این عضو گوارشی دیگر قادر به انتقال مواد غذایی به سوی معده و همچنین باعث برگشت مواد در معده به داخل مری می‌شود.

وی ادامه داد: مشخصه بالینی این بیماری می‌تواند باقی ماندن مواد غذایی در مری باشد و یا اینکه فرد در پشت استخوان جناغ واقع قفسهٔ سینه احساس درد داشته باشد.

وی با بیان اینکه آشالازی ممکن است در هر سنی ایجاد شود، گفت: این بیماری را می‌توان از ۳ طریق درمان کرد اما هر درمانی به اقتضای سنی فرد صورت می‌گیرد به طور مثال افراد با سن کم را از طریق قرار دادن بالن انتهای مری و ابتدای معده درمان می‌کنند در این روش با آزاد کردن ماهیچه‌های انتهای مری بلع را تسهیل می‌بخشد.

 افراد با سن بالا اگر کاندیدای جراحی نباشند و یا عمل جراحی برای آن‌ها خطر آفرین باشد با تزریق موادی علائم بیماری را در فرد کاهش می‌دهد.


انتهای پیام/
برچسب ها: عضلات ، مری ، آشالازی ، گوارش ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار