وزیر علوم از عدم تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان طی دو سال گذشته به این وزارتخانه خبرداد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۳ در جمع خبرنگاران بیان داشت: تمامی دست اندرکاران حوزه آموزش عالی را دعوت به صبر کردیم و امیدواریم گشایشی در میزان بودجه‌ای که به وزارت علوم اختصاص یافته حاصل شود. 

وی با بیان اینکه باید از این پیچ خطرناک عبور کرد، گفت: عدم تخصیص هزار میلیارد تومان در دو سال گذشته سبب شد تا ۱۲۷۰ میلیارد تومان به اشخاص مدیون شویم که امیدواریم با تلاشهای مسوولان گشایشی در میزان بودجه‌ها لحاظ شده و بتوانیم دین‌ها را پرداخت کنیم. 

وی همچنین در خصوص وضعیت دانشگاه خواجه نصیر بیان داشت: دانشگاه طرح جامعی دارد تا بتواند برخی از واحد‌ها را در زمینه‌های موجود تجمیع کند اما اینکه کل دانشگاه از جایی کنده شده و به محل دیگری انتقال یابد نیازمند زمین مناسب است

 وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح جامع دانشگاه استقرار حداکثری واحد‌ها در زمین‌هایی است که امکان استقرار را دارند و از سوی هیات امنا مجوز استقرار آن‌ها صادر شده است. 

 وزیر علوم در خصوص وضعیت سرپرست دانشگاه‌ها عنوان کرد: شورای انقلاب فرهنگی به دلیل تعطیلات هنوز موفق به بررسی نشده اما در اولین جلسه تعدادی از روسا عملا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

جهت گیری تحصیلات تکمیلی در راستای تقاضای اجتماعی است
وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان داشت: چنانچه به تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون ارشد سال ۸۴ نگاهی داشته باشیم تعداد شرکت کنندگان از ۳۰۰ هزار نفر به بیش از ۹۰۰ هزار نفر در امسال رسیده است که نشان دهنده افزایش تقاضای اجتماعی برای ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی است. 

 وی با تاکید بر اینکه کیفیت جایگاه ویژه‌ای در آموزش دارد، گفت: به صرف تقاضای اجتماعی به سمت ایجاد ظرفیتهای بی‌کیفیت نمی‌رویم و در این دوره پرداختن به کیفیت عمدتا برآوردن نیازهای جامعه را بدنبال دارد. 

 وی با اشاره به اینکه ظرفیتهای نهایی در دو مرحله مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: هنوز ظرفیت‌ها مشخص نشده است اما در سال گذشته در بخش دولتی ۱۱۴ هزار نفر را پذیرش نمودیم که پیش بینی می‌شود در سال ۹۳ نیز میزان پذیرش در همین حد باشد. 

 فرجی دانا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر شفاف سازی وضعیت دانشگاه عباسپور اظهار کرد: صنعت برق نیازمند دانشگاه تخصصی برای رفع نیازهای خود بوده و اگر دانشگاهی در صد برآورده کردن این نیاز است نباید ساختار آن را تغییر بدهیم. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید تقاضا محور باشند تصریح کرد: تقاضا نباید زمین بماند و وضعیت دانشگاه عباسپور نیز در حال کار‌شناسی است که آیا می‌توان در مجموعه دانشگاه شهید بهشتی این درخواست را اجرایی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار