پلیس تایلند روز پنجشنبه از کشته شدن دست کم پنج تن از جمله یک پسر نه ساله و یک راهب بودایی به ضرب گلوله افراد مسلح در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، به نظر می رسد این حمله برای انتقام خون سه برادر نوجوان که به تازگی در تایلند کشته شده اند، انجام شده باشد. 

بنا بر اعلام پلیس، چهار فرد مسلح موتورسوار امروز صبح یک راهب و سه روستایی از جمله یک پسر نوجوان را در منطقه مائه لان در استان پاتانی به ضرب گلوله کشتند.  در این حمله شش تن دیگر از جمله محافظ شخصی راهب کشته شد. 

پلیس گفت دیروز بعدازظهر نیز در منطقه یارینگ پاتانی ، راهبه 29 ساله ای که سوار بر موتور عازم خانه بود، به ضرب گلوله کشته شد و جسدش به آتش کشیده شد. 

در کنار جسد سوخته این زن نوشته ای با این مضمون یافت شد:  خطاب به رئیس ستاد مشترک ارتش : این آخرین کسی نیست که خونش را برای انتقام خون سه برادر خود می ریزیم .

این سه برادر - سه ، پنج و نه ساله- هفته پیش پس از بازگشت از مسجد در مقابل خانه شان در منطقه ناراتیوات کشته شدند. مادر باردار و پدر این سه برادر نیز هدف حمله قرار گرفتند، اما از حمله جان سالم به در بردند. 

افراد مسلح روز دوشنبه نیز در اقدامی تلافی جویانه همسر یک پلیس را کشتند و جسد وی را در بازاری شلوغ در مقابل دیدگان مردم وحشت زده به آتش کشیدند. 

منطقه ناآرام در جنوب تایلند که بخش عمده جمعیت آن مسلمان است، نزدیک مرزی مالزی واقع است. این منطقه دست کم یک دهه است که صحنه فعالیت های شورشی است . در  تیراندازی ها و انفجارهای تقریباً روزانه در این منطقه تاکنون بیش از پنج هزار و 900 نفر که بخش عمده آنان غیرنظامیان هستند، کشته شده اند. 

مذاکرات صلح شورشیان و دولت  در تایلند با بن بست رو به رو شده است. این در حالی است که مقامات تایلند بحران سیاسی ناشی از ماهها تظاهرات گسترده مخالفان را در بانکوک، عامل به بن بست کشیده شدن مذاکرات می دانند. معترضان ضددولتی تایلند خواستار برکناری یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر این کشور هستند. 

 شورشیان خواستار خودمختاری منطقه جنوب هستند. این منطقه بیش از یک قرن پیش ضمیمه خاک تایلند شد. شورشیان مقامات تایلند را به نقض گسترده حقوق بشر و بی حرمتی به مذهب و فرهنگ خود متهم می کنند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، تایلند ، کشته ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار