"حمید قبادی" گفت: اصلی ترین کار حوزه تولید و فروش توجه به خوش پوشی جامعه و افزایش قدرت انتخاب مردم است.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری و اطلاع رسانی سومین جشنواره مد و لباس فجر، عصر 21 بهمن جلسه شورای راهبردی تولید و فروش با حضور جمعی از اعضای این شورا و "حمید قبادی"، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در نمایشگاه دائمی مد و لباس برگزار شد.
 
 قبادی در ابتدای صحبت های خود با اشاره به اینکه در کشور ما لباس به عنوان یک کالای فرهنگی تلقی می شود، گفت: شاید در بسیاری از کشورهای دیگر این موضوع مطرح نباشد ولی ما باید خارج از بحث صنفی به نوعی فعالیت کنیم که جامعه به سمت خوش پوشی پیش برود و قدرت انتخاب مردم افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: چند سالی است که تابوهای بحث مذکور شکسته و زمزمه این بحث جاری است و کسی پیرامون کار تردیدی ندارد.
 
قبادی اذعان داشت: قدرت انتخاب مردم باید به قدری بالا برود که مردم از همان ابتدا بدانند که از کدام برند و چه طرحی را می خواهند بخرند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: مسئله بعدی این است که این مهم چگونه وارد جامعه شود و در این راستا حاصل صحبت های ما به اینجا رسید که ما باید با استانداردهای جهانی پیش برویم ولی این به معنای الزام به استفاده از محتوای آن مد نیست بلکه باید از ابزار و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به این هدف استفاده کرد که این ابزار، انواع طرح و رنگ است.
 
 
قبادی به مسائلی که هم اکنون حل شده است، اشاره کرد و گفت: بحث ژورنال، نمایش زنده و مدلینگ از موارد دچار مشکل بود که در قالب چارچوب های قانونی، با رعایت ضوابط و الگوها و با توجه به اسناد و الگوهای پیش بینی شده در حال انجام هستند.
 
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: مقوله مد و لباس بر اساس 4 فاکتور انجام می گیرد؛ اولین فاکتور پژوهش است که توجه به مقوله پژوهش محور بودن را باید به عنوان یک سند راهبردی قرار دهیم مثلاً مسئله برندسازی در مد و لباس را بدانیم.
 
وی ادامه داد: دومین فاکتور طراحی است که شاید بسیاری از واحدهای تولیدی به آن کم توجه هستند ولی اگر تولیدکننده ها خود را از طراح بی نیاز ندانند، موفق می شوند و قرار دادن برش کار به عنوان طراح منجر به تولید طرح های تکراری می شود.
 
قبادی افزود: سومین فاکتور، تولید است که ساز و کار لازم و ابزار تولید باید فراهم شود و آخرین فاکتور فروش و عرضه است که به عنوان یک فاکتور جدی باید به آن توجه شود.
 
پس از صحبت های حمید قبادی اعضای شورا هر یک به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند که بیشتر حول محور تبلیغ محصولات برگزیده، تعامل بین تولیدکنندگان و صنعتگران و مشکلات بخش تولید و فروش می چرخید.
 
قبادی در پایان به ارائه پیشنهادات خود جهت رفع مشکلات و بهبود وضعیت پرداخت. وی پیشنهاد تشکیل کمیسیون های تخصصی، تهیه بانک اطلاعاتی ظرفیت ها، تجمیع ظرفیت ها در قالب نرم افزار و تبلیغ محصولات ایرانی را داد.
 
 این مقام مسئول در حاشیه نشست و در گفتگو با ستاد خبری و اطلاع رسانی سومین جشنواره مد و لباس فجر گفت: جلسه امروز با حضور اکثریت اعضا نکات مهم و متعددی داشت که مهمترین مسئله تبیین جایگاه فروش و تولید در چرخه مد و لباس بود.
 
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: ضرورت تبلیغات و اطلاع رسانی محصولات برگزیده که می بایست با کمک رسانه ها شکل بگیرد از دیگر بحث های مطرح شده بود.
 
وی ادامه داد: تشکیل کمیسیون هایی که باید به صورت تخصصی به موضوعات بپردازند و پس از بررسی، بحث ها را در شورا مطرح کنند، تصمیم دیگری بود که اتخاذ شد.
 
قبادی خاطرنشان کرد: راه اندازی تالار گفتگو و اتاق فکر صنعتگران و تولیدکنندگان که نیازهای تولیدکنندگان در اختیار صنعتگران قرار بگیرد و فعالیت ها بر اساس نیازسنجی پیش برود و در نهایت تهیه بانک اطلاعات ظرفیت ها نکته های مهمی بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.
 
گفتنی است سومین جشنواره مد و لباس فجر از 15 تا 23 اسفند ماه برگزار می شود و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 66722312 و 66722313 تماس بگیرند.به گزارش ستاد خبری و اطلاع رسانی سومین جشنواره مد و لباس فجر، عصر روز گذشته (21 بهمن) جلسه شورای راهبردی تولید و فروش با حضور جمعی از اعضای این شورا و حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در نمایشگاه دائمی مد و لباس برگزار شد.
 
قبادی در ابتدای صحبت های خود با اشاره به اینکه در کشور ما لباس به عنوان یک کالای فرهنگی تلقی می شود، گفت: شاید در بسیاری از کشورهای دیگر این موضوع مطرح نباشد ولی ما باید خارج از بحث صنفی به نوعی فعالیت کنیم که جامعه به سمت خوش پوشی پیش برود و قدرت انتخاب مردم افزایش یابد.
 
 وی ادامه داد: چند سالی است که تابوهای بحث مذکور شکسته و زمزمه این بحث جاری است و کسی پیرامون کار تردیدی ندارد.
 
 قبادی اذعان داشت: قدرت انتخاب مردم باید به قدری بالا برود که مردم از همان ابتدا بدانند که از کدام برند و چه طرحی را می خواهند بخرند.
 
 این مقام مسئول تصریح کرد: مسئله بعدی این است که این مهم چگونه وارد جامعه شود و در این راستا حاصل صحبت های ما به اینجا رسید که ما باید با استانداردهای جهانی پیش برویم ولی این به معنای الزام به استفاده از محتوای آن مد نیست بلکه باید از ابزار و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به این هدف استفاده کرد که این ابزار، انواع طرح و رنگ است.
 
قبادی به مسائلی که هم اکنون حل شده است، اشاره کرد و گفت: بحث ژورنال، نمایش زنده و مدلینگ از موارد دچار مشکل بود که در قالب چارچوب های قانونی، با رعایت ضوابط و الگوها و با توجه به اسناد و الگوهای پیش بینی شده در حال انجام هستند.
 
 دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: مقوله مد و لباس بر اساس 4 فاکتور انجام می گیرد؛ اولین فاکتور پژوهش است که توجه به مقوله پژوهش محور بودن را باید به عنوان یک سند راهبردی قرار دهیم مثلاً مسئله برندسازی در مد و لباس را بدانیم.
 
وی ادامه داد: دومین فاکتور طراحی است که شاید بسیاری از واحدهای تولیدی به آن کم توجه هستند ولی اگر تولیدکننده ها خود را از طراح بی نیاز ندانند، موفق می شوند و قرار دادن برش کار به عنوان طراح منجر به تولید طرح های تکراری می شود.
 
 قبادی افزود: سومین فاکتور، تولید است که ساز و کار لازم و ابزار تولید باید فراهم شود و آخرین فاکتور فروش و عرضه است که به عنوان یک فاکتور جدی باید به آن توجه شود.
 
 پس از صحبت های حمید قبادی اعضای شورا هر یک به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند که بیشتر حول محور تبلیغ محصولات برگزیده، تعامل بین تولیدکنندگان و صنعتگران و مشکلات بخش تولید و فروش می چرخید.
 
قبادی در پایان به ارائه پیشنهادات خود جهت رفع مشکلات و بهبود وضعیت پرداخت. وی پیشنهاد تشکیل کمیسیون های تخصصی، تهیه بانک اطلاعاتی ظرفیت ها، تجمیع ظرفیت ها در قالب نرم افزار و تبلیغ محصولات ایرانی را داد.
 
این مقام مسئول در حاشیه نشست و در گفتگو با ستاد خبری و اطلاع رسانی سومین جشنواره مد و لباس فجر گفت: جلسه امروز با حضور اکثریت اعضا نکات مهم و متعددی داشت که مهمترین مسئله تبیین جایگاه فروش و تولید در چرخه مد و لباس بود.
 
 دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: ضرورت تبلیغات و اطلاع رسانی محصولات برگزیده که می بایست با کمک رسانه ها شکل بگیرد از دیگر بحث های مطرح شده بود.
 
 وی ادامه داد: تشکیل کمیسیون هایی که باید به صورت تخصصی به موضوعات بپردازند و پس از بررسی، بحث ها را در شورا مطرح کنند، تصمیم دیگری بود که اتخاذ شد.
 
قبادی خاطرنشان کرد: راه اندازی تالار گفتگو و اتاق فکر صنعتگران و تولیدکنندگان که نیازهای تولیدکنندگان در اختیار صنعتگران قرار بگیرد و فعالیت ها بر اساس نیازسنجی پیش برود و در نهایت تهیه بانک اطلاعات ظرفیت ها نکته های مهمی بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.
 
گفتنی است سومین جشنواره مد و لباس فجر از 15 تا 23 اسفند ماه برگزار می شود و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 66722312 و 66722313 تماس بگیرند.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: تجسمی ، مد ، لباس ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.