"انریکو لتا" نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد امروز از مقام خود استعفا می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: نخست وزیر ایتالیا امروز (جمعه) استعفانامه خود را به ناپولیتانو رئیس‌جمهوری این کشور تحویل خواهد داد. لتا به شدت از سوی حزبش، حزب دمکرات مورد انتقاد قرار داشت.

گزارشگر این شبکه در رم گفت: استعفای لتا در رم مثل انفجار یک بمب سر و صدا به پا کرد. حزب دمکرات از وی به دلیل این تصمیم تقدیر کرد. رئیس این حزب در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به شرایط بحرانی کشور و تاکید بر ضرورت تغییرات اساسی در کشور و تشکیل یک دولت جدید، تصمیم نخست‌وزیر را توجیه کرد.

"انریکو لتا"، نخست وزیر ایتالیا در پی درخواست ماتئو رنتزی، رهبر حزب حاکم این کشور برای تشکیل دولت جدید که دیشب با حمایت اعضای شورای مدیریت این حزب روبرو شد، امروز جمعه استعفای خود را رسما تقدیم جورجو ناپولیتانو، رئیس‌جمهور ایتالیا خواهد کرد.

رنتزی که دو ماه پیش به رهبری حزب دمکراتیک ایتالیا انتخاب شد، با تشکر از عملکرد دولت ائتلافی لتا گفت: «هم اکنون باید فصل جدیدی را برای پیشبرد اصلاحات سیاسی و اقتصادی و تشکیل یک دولت جدید گشود تا بتوانیم از باتلاق خارج شویم».

این در حالی است که شماری از نمایندگان پارلمان ایتالیا از بحران سیاسی جدید این کشور ابراز نگرانی کردند.

اوزوالدو ناپلی، نماینده مجلس از حزب به پیش ایتالیا به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت: در حالی که ایتالیا همچنان در گرداب بحران اقتصادی قرار دارد، اختلافات داخلی حزب حاکم بر سر قدرت موجب شده تا بار دیگر با بحران سیاسی روبرو شویم که این مسئله شرایط کشور را وخیم‌تر خواهد کرد.

پیش بینی ها حاکی از آن است که رنتزی، سکان نخست‌وزیری آینده ایتالیا را در درست خواهد گرفت.

اورسته پاستورلی نماینده مجلس از حزب سوسیالیست ایتالیا هم به خبرنگار ما گفت: امیدواریم پس از کناره‌گیری لتا از مقام نخست وزیری، رئیس‌جمهور ایتالیا رایزنی‌های سیاسی خود را با رهبران احزاب به سرعت آغاز کند و فردی لایق را مامور تشکیل کابینه کند.

مخالفان نخست وزیر ایتالیا، وی را متهم می‌کنند که در 10 ماهی که در قدرت بوده نتوانسته است اصلاحات انتخاباتی و اقتصادی را به پیش ببرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار