درهشتمین جشنواره مکانیک "دانشگاه صنعتی شریف" با حضور صاحبان و شاغلان صنایع در دانشگاه و مشارکت دانشجویان سال آخر و فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی، زمینه تقویت رابطه صنعت و دانشگاه فراهم می‌شود.

حسن سالاریه دبیر جشنواره مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هدف اصلی از برگزاری این سری از جشنواره‌ها برقراری و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و کارآفرینی است، که برای دستیابی به آن در هر دوره از صاحبان صنایع دعوت بعمل آمده تا با ظرفیت‌های دانشگاهی آشنا شده و با معرفی پروژه‌های در دست انجامشان، اقدام به جذب دانشجویان در شرف فراغت از تحصیل نمایند.

وی در ادامه بیان کرد: در طول جشنواره با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع سعی در معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بستر صنعت، آموزش روش‌های کسب وکار صنعتی، فنون مذاکره و مالکیت فکری و صنعتی به دانشجویان سال آخر کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌نماییم.

این عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک، "دانشگاه صنعتی شریف" در رابطه با استقبال صاحبان صنایع از این جشنواره‌ها اذعان کرد: دانشگاه هرساله با برگزاری دوره‌های آموزش شاغلین و مدیران صنعت سعی در تشویق این قشر برای حضور در جشنواره می‌نماید، همچنین به دلیل آشنایی مدیران صنعتی با نخبگان دانشگاهی در طول جشنواره، همواره از این مراسم استقبال می‌کنند.

وی ضمن اشاره به برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و صاحبان صنایع بیان کرد: نمایشگاهی نیز باحضور فارغ‌التحصیلانی که وارد فضای کاری شده‌اند برپا می‌شود که در آن مدل کسب و کار و ایده‌های شغلی موجود معرفی و تشریح می‌شود.

همچنین میزگردهای تخصصی اساتید و صاحبان صنایع تا به حال دستاوردهای قابل قبولی از جمله عقد تفاهم نامه‌های همکاری را درپی داشته است.

وی در پایان به نقش مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته شریف و مرکز کارآفرینی شریف در برگزاری جشنواره اشاره نمود و از مدیریت این مراکز قدردانی نمود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، شریف ، صنعت ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار