نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، نقش آفرینی اتحادیه ی اروپا در کمیته ی چهارجانبه ی صلح خاورمیانه و نقش آفرینی در موضوع ایران را کمک این اتحادیه به اهداف سازمان ملل متحد توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سامانتا پاور" در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت:آمریکا از بازگشت کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شورای امنیت استقبال می کند و از سخنان وی درباره اهمیت روابط اتحادیه ی اروپا با سازمان ملل متحد تشکر و قدردانی می‌کند.

وی افزود:قطعنامه ها و بیانیه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و محلی، بر اهمیت ایجاد این  روابط مهم تاکید می کند. ما در دیدگاه اتحادیه اروپا شریک هستیم که می گوید جامعه بین المللی در پاسخ به چالش های جهانی نیازمند یک سیستم چندجانبه کارآمد است. ما از تمرکز اتحادیه ی اروپا روی چند جانبه گرایی کارآمد به عنوان عنصری کلیدی در اقدامات خارجی این اتحادیه ، قدردانی می‌کنیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تصریح کرد:اتحادیه ی اروپا شریکی جدانشدنی  برای سازمان ملل متحد و نیز برای آمریکا است. می خواهم به چند عرصه اشاره کنم که اتحادیه ی اروپا در آنها کمک زیادی برای صلح و امنیت و احترام به حقوق بشر می‌کند.

سامانتا پاور افزود: سرویس اقدام خارجی اتحادیه ی اروپا سازمانی جوان است اما هم اکنون هم تاثیرگذاری زیادی در مناطق اطراف خود دارد. دولت آمریکا از نقش اتحادیه اروپا در پیشبرد ثبات اروپا تشکر و قدردانی می‌کند.

سامانتا پاور در ادامه اظهارات خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: کمک اتحادیه ی اروپا به اهداف سازمان ملل متحد فراتر از اروپا است. این کمک از نقش اتحادیه ی اروپا به عنوان عضو کمیته ی چهارجانبه در صلح خاورمیانه تا نقش آفرینی این اتحادیه در مورد ایران را شامل می شود. اتحادیه ی اروپا با شرکای خود همکاری نزدیکی دارد تا باعث تقویت ثبات و امنیت شود. ما از بیانیه ی ماه دسامبر اتحادیه ی اروپا در ارائه ی بسته ی بی سابقه ی  حمایت اقتصادی ، سیاسی و امنیتی از اسرائیلی ها و فلسطینی ها در چارچوب توافقنامه ی نهایی استقبال می کنیم. نقش اتحادیه ی اروپا در آفریقا نیز به طور خاص مورد استقبال قرار می گیرد.

سامانتا پاور تصریح کرد: دولت آمریکا در نگرانی های اتحادیه اروپا در مورد بحران‌های سودان جنوبی و منطقه ی ساحل سهیم است. ما از تلاش های اتحادیه ی اروپا در ترویج راه حل های مسالمت آمیز در منطقه ی ساحل حمایت می‌کنیم.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: ما همچنین از تعهد اتحادیه اروپا در حمایت از حقوق بشر در سازمان ملل متحد استقبال می کنیم. این تعهد در روز دوشنبه در بیانیه شورای امور خارجه بیان شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار