در بسیاری از کشورهای جهان خوردن غذاهایی از موجودات زنده، خون حیوانات و اعضای بدن مرسوم است در اینجا لیستی از غذاهای متفاوت را در جهان ببینید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛

1. Escamoles: غذایی از مگس و لارو است که در مکزیک خوردن آن بسیار رواج دارد و جزو غذاهای اصیل و سنتی است.



2. Lutefisk:
یک غذای سنتی از کشورهای شمال اروپا است که  از روغن ماهی  و امثال آن که در آفتاب خشک شده و یا ماهی سفید شور (klippfisk) و آب قلیایی و  نوشابه تهیه می شود. نام آن به معنای واقعی کلمه به معنی "ماهی آب قلیایی"است.




3. Surströmming: تخمیر کنسرو ماهی است که بیشتر در خارج از منزل به دلیل بوی گند آن مصرف می شود اغلب در طول حمل و نقل و ذخیره سازی متورم به علت تخمیر بوی بدی می گیرد. در آن گونه باکتری Haloanaerobium وجود دارد که این باکتری ها "دی اکسید کربن" و تعدادی از ترکیبات که بوی منحصر به فرد به به وجود می آید  تیز (پروپیونیک اسید)، تخم مرغ فاسد (سولفید هیدروژن) surströmming و تعدادی از مواد دیگر برای بوی ان ساخته شده است. سیب زمینی آب پز (سیب زمینی بادام) در تهیه ساندویچ آن مشترک هستند،. دیگر مواد تشکیل دهنده ( خامه ترش) و یا موسیر و گاهی گوجه فرنگی است.



4. Kumis: یک نوشیدنی نفرت انگیز است که از تخمیر شیر اسب تهیه می شود .



5. Century Egg: تخم مرغ اصیل چینی است که مخلوطی از خاک رس، خاکستر، نمک، آهک و کاه برنج است که چند هفته برای تهیه آن زمان لازم است.





6.سوپ خون: در شمال ویتنام خوردن خون اردک به ویژه در وعده صبحانه چون از پروتئین زیادی برخوردار است بسیار رایج است و یک صبحانه مفصل به شمار می آید.



7.سوپ عقرب




انتهاي پيام/

برچسب ها: عقرب ، اردک ، خون ، کلینیک ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۶:۳۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
?????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
ملت دیوونه شدن
همین غذاهارو میخورن که وحشی شدن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
حالم به هم خورد....
آخرین اخبار