روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد آژانس امنیت ملی آمریکا و متحد خارجی‌اش در استرالیا از یکی از شرکت‌های حقوقی آمریکا در اندونزی جاسوسی می کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه آمریکایینیویورک تایمز روز شنبه گزارش داد آژانس امنیت ملی آمریکا و متحد خارجی اش در استرالیا از یکی از شرکت‌های حقوقی آمریکا در خارج از این کشور جاسوسی می کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد اسناد فوق محرمانه ای که ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به دست آورده نشان می دهد این شرکت - که نام آن فاش نشده است - در حالی که به نمایندگی از یک شرکت خارجی در مناقشه تجاری با آمریکا حضور داشت ، مورد جاسوسی قرار گرفته بود.

در گزارش نیویورک تایمز با اشاره به  سند مربوط به ماه فوریه 2013 آمده است دولت اندونزی این شرکت حقوقی را به منظور انجام مذاکرات تجاری به کار گرفت ، شرکتی که تحت جاسوسی سازمان اطلاعاتی استرالیا قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش، آژانس اطلاعاتی استرالیا به آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد در حال جاسوسی از  گفتگوها و ارتباطات بین مقامات اندونزی و شرکت حقوقی آمریکایی است . سازمان جاسوسی استرالیا به آژانس امنیت ملی پیشنهاد به اشتراک گذاشتن این اطلاعات را داد.

 در این سند به نام این شرکت حقوقی اشاره ای نشده است اما میر براون - یک شرکت مستقر در شیکاگو که در امور حقوقی بین المللی فعالیت می کند - در آن زمان به دولت اندونزی درباره امور تجاری مشاوره داده بود. سخنگوی "میر براون" از اظهار نظر درباره این باره خودداری کرد.

در گزارش نیویورک تایمز به نقل از "دین لیتون" وکیل میر براون - که در مذاکرات تجاری حضور داشت - آمده است شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد او یا شرکتش تحت نظر آژانس های اطلاعاتی استرالیایی یا آمریکایی قرار داشته اند.

وی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت:«  من هرگز به این موضوع فکر نکرده ام که ممکن است تحت جاسوسی قرار داشته باشم.»

 "کنت زیمرمن"، مشاور شرکت حقوقی زوگوسر گروپ ، در این باره گفت:« زمانی که موضوع اسیب پذیری کشور در مقابل اقدامات جاسوسی و هک کردن مطرح می شود ، این تصور وجود دارد  که آمریکا بر روی شرکت های حقوقی آمریکایی بسیار حساس می شود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار